Punkt pralniczy to nie tani biznes

Data dodania: 10 grudnia 2015
Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: Pralnia Panda

Rynek pralni chemicznych w Polsce jest rozdrobniony. Swoje usługi oferują zarówno małe firmy na osiedlach mieszkaniowych, pralnie automatyczne, jak i sieci zlokalizowane w najlepszych centrach handlowych.

Do tej ostatniej grupy należy sieć pralni chemicznych Panda rozwijana przez spółkę Vector. Obecnie liczy ona 56 punktów. Choć pralnie zarządzane przez partnerów mają najmniejszy udział w strukturze tej sieci, franczyza ma istotne znaczenie dla rozwoju marki.

Jak powiedziała nam Monika Prymelska z biura ekspansji i franczyzy Pandy, trudno jest określić jaką liczbę umów franczyzowych firma chciałaby podpisać w przyszłym roku.

Nie zależy nam na jak największej liczbie nowych franczyzobiorców, lecz na pozyskaniu odpowiednich partnerów, którzy są nastawieni na długoterminową współpracę – zaznacza Monika Prymelska.

Panda to jedna z najbardziej rozpoznawalnych franczyzowych sieci pralni chemicznych w Polsce. Swoim franczyzobiorcom zapewnia lokalizacje w najlepszych centrach handlowych, konkurencyjne ceny maszyn i środków chemicznych oraz bieżącą dostawę środków chemicznych i akcesoriów do pralni. Partnerzy biznesowi mają też zapewnioną opiekę serwisową. 

Przedsiębiorcy zainteresowani ofertą współpracy z Pandą muszą też dysponować odpowiednimi środkami finansowymi, kwota inwestycji waha od 250 do 450 tys. zł netto (jest zależna od lokalizacji pralni i wielkości parku maszynowego). Zarobkiem dla punktu pralniczego jest prowizja udzielana przez pralnię chemiczną. Wynosi ona około 25-35% za sztukę dostarczonej garderoby.

Franczyzę w segmencie pralni chemicznych oferuje zaledwie kilka firm w Polsce. Oprócz Pandy to, m.in. 5àsec, Dobra Pralnia i Perfect Clean Ekologiczne Pralnie.

Zamiar budowy sieci franczyzowej ogłosiła też marka Pressto. W przypadku tego konceptu sam zakup licencji kosztuje 130 tys. euro, a otwarcie punktu pilotażowego to koszt około 300 tys. zł. Być może właśnie wysokie progi inwestycyjne tłumaczą to, że franczyza w tym segmencie usług nie zyskała większej popularności wśród osób myślących o własnym biznesie.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram