Pudełka w ecommerce - jak wybrać idealne rozwiązanie?

Data dodania: 14 grudnia 2020
Foto: materiał prasowy

Branża ecommerce w Polsce, ale i na całym świecie ma za sobą bardzo udany rok. Pandemia koronawirusa sprawiła, że znacznie zwiększył się procent internautów robiących zakupy online. Wiele firm jednak w poszukiwaniu nowych dróg dotarcia do klienta, podążyło za nimi do sieci. W efekcie znacznie wzrosła konkurencyjność usług. Dzisiaj liczy się wszystko: nie tylko cena, jakość, proces zakupowy, lecz nawet to, w czym zakupy zostaną dostarczone.

Ecommerce w nowej odsłonie

Co brać pod uwagę przy wyborze paczek?

Wysyłka zamówień dla e-commerce

Ecommerce w nowej odsłonie

Dla wielu firm ecommerce coraz częściej staje się podstawowym kanałem dystrybucji i sprzedaży, tak lokalnej, ogólnopolskiej, jak i międzynarodowej. Dzisiaj rozwiązania tego próbuje bardzo wiele firm, dlatego konieczne jest zachowanie najwyższych standardów zarówno w przypadku marketingu, reklamy, samej sprzedaży, jak i późniejszej logistyki i wysyłki paczek do klientów. Tego ostatniego aspektu nie wolno lekceważyć. Pamiętaj, że to właśnie od tego, w jakiej formie dotrze do klienta przesyłka, w dużej mierze może zależeć jego pierwsze wrażenie. A to jak wiesz doskonale, może zaważyć na całościowej ocenie zakupów. Dlatego warto przyjrzeć się zarówno temu, jakie paczki wybierasz dla swoich klientów, jak i temu, jak są one brandowane, opisywane, w jakiej formie docierają do klienta.

Co brać pod uwagę przy wyborze opakowań?

Przede wszystkim powinieneś kierować się typem i wymaganiami sprzedawanego produktu. Ważne jest to, czy jest delikatny, łatwo go zniszczyć, jest ciężki. To wszystko będzie miało wpływ na wybór materiału do transportu. W niektórych przypadkach potrzebne będą wzmocnione opakowania, inne trzeba będzie dodatkowo zabezpieczyć na wypadek uderzenia, jeszcze inne dostosować do nietypowych wymiarów produktu. Nie zapomnij również o wypełnieniu. Dzisiaj dla bardzo wielu klientów znaczenie ma ekologiczność opakowań. Warto więc zadbać, aby w środku nie było plastiku, tylko ewentualnie papierowe ścinki z recyklingu, słoma, materiały rozpuszczające się pod wpływem wody. Nie lekceważ tego typu wyborów, bo składają się one na całościowy wizerunek twojej marki i mogą zaważyć na wyborach wcale niemałej grupy klientów.
Pamiętaj także o kwestii estetyki. Różnego rodzaju opakowania z nadrukiem można dostosować do komunikacji twojej marki - https://www.drukomat.pl/produkty/opakowania. Im bardziej zadbasz o ich wizualną atrakcyjność, tym lepsze wrażenia będzie miał klient. Jeśli sprzedajesz produkty premium, musisz liczyć się z tym, że powinny one zachwycać klienta już w momencie odbioru paczki. Możesz postawić na ich niecodzienne wykończenie, sposób zapakowania, opakowania z nadrukiem, wygodne otwieranie. Ekologiczność calej przesyłki także z pewnością i w tym przypadku może mieć duże znaczenie.

Wysyłka zamówień dla e-commerce

Do wysyłki produktów zakupionych w sklepie internetowym najczęściej wykorzystuje się pudełka kartonowe, nieco rzadziej są to worki. W jednym i drugim przypadku często sięga się po folię bąbelkową dla zabezpieczenia bardzo delikatnych przedmiotów. Pudełka są najbardziej popularne ze względu na duży wybór rozmiarów, szybkie i praktyczne pakowanie. Można w nich przesłać większość produktów. Sa one stosunkowo odporne na uszkodzenia mechaniczne, a także wstrząsy. Trzeba je jednak odpowiednio wypełnić. Worki z tworzywa sztucznego sprawdzają się w przypadku produktów o nietypowych kształtach.

Oczywiście każda branża w ecommerce rządzi się swoimi prawami. Dla niektórych firm najważniejsze będzie bezpieczne przetransportowanie produktu do klienta bez jakiegokolwiek uszkodzenia, dla innych - duże znaczenie będzie miała wizualna strona pudeł kartonowych, sposób ich zadrukowania, obrandowania, który przykuje wzrok klienta. Kluczowe jest rozpoznanie tych potrzeb i dostosowanie opakowań i logistyki pakowania do oczekiwań klientów.

 

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design