Przychody SPAR Polska lekko w górę

Autor: Redakcja
Data dodania: 2 czerwca 2011
Kategoria:
SPAR_-_logo

SPAR_-_logo

W 2010 r. sklepy SPAR odnotowały w Polsce 73 mln euro przychodów wobec 70 mln euro w 2009 r. - wynika z raportów rocznych SPAR International. Sprzedaż sieci na całym świecie wykazała większą dynamikę wzrostu.

SPAR to jedna z największych światowych sieci franczyzowych obecnych na polskim rynku. Na koniec 2010 roku miała 12 136 sklepów w 34 krajach. Ich przychody wyniosły 29,8 mld euro, czyli o 4,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Ubiegłoroczny wynik stanowi kontynuację pozytywnych trendów zaobserwowanych w 2009 roku. Na przestrzeni ostatnich dwóch lat sprzedaż w sklepach SPAR wzrosła o 10,4 proc.

SPAR w Polsce w 2009 roku został przejęty przez dystrybutora artykułów FMCG - Bać-Pol. Transakcja ta nie zmieniła jednak dotychczasowego, dość powolnego tempa rozwoju tej sieci. Przypomnijmy, że SPAR obecny jest w naszym kraju od 1995 roku. Na koniec 2010 roku w ramach tej sieci działało 61 placówek franczyzowych, o jedną więcej niż rok wcześniej. Wygenerowały one ponad 72,5 mln euro sprzedaży wobec 70 mln euro w 2009 roku.

Łączna powierzchnia sklepów SPAR w Polsce to ponad 14,7 tys. mkw., co oznacza, że dominują tutaj nieduże supermarkety działające pod szyldem SPAR Market. Ponadto jest też u nas kilka mniejszych sklepów - SPAR Express oraz jeden wielkopowierzchniowy market - Eurospar.  Tymczasem tendencje zaobserwowane w sieciach SPAR na świecie wskazują na coraz większe znaczenie sklepów o dużych powierzchniach. Średnia powierzchnia sklepu SPAR na świecie zwiększyła się w minionym roku o 7,5 proc. do 519 mkw., w Polsce zaś wynosi ok. 240 mkw.

- Wzrost sprzedaży został wzmocniony sukcesem naszej strategii, która zakładała skoncentrowanie się w minionym roku na rozwoju większych formatów - supermarketów i hipermarketów. SPAR Hipermarket jest obecnie najszybciej rosnącym formatem sklepowym na nowych i rozwijających się rynkach. 285 sklepów Interspar oraz SPAR Hipermarket generuje już 14,3 proc. światowej sprzedaży naszej sieci  - powiedział dr Gordon Campbell, dyrektor zarządzający SPAR International.

I dodał: - Kluczową przyczyną rosnącej sprzedaży była nie tylko agresywna globalna ekspansja, ale także szybka i elastyczna reakcja na kryzys finansowy. SPAR aktywnie pomagał swoim klientom w radzeniu sobie z wyzwaniami związanymi z recesją w 2010 roku.

W ostatnim raporcie SPAR International zaznaczono również, że polska gospodarka wykazuje znaczącą poprawę po kryzysie finansowym, w związku z czym w najbliższym czasie spodziewany jest wzrost sprzedaży detalicznej w naszym kraju.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram