Przybywa placówek oferujących ubezpieczenia

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: Superpolisa Ubezpieczenia
Przybywa placówek oferujących ubezpieczenia

Superpolisa Ubezpieczenia zwiększa zasięg oddziałów za pomocą sieci franczyzowej. 

Usługi finansowe i ubezpieczeniowe to rosnąca branża, w której działa obecnie ok. 50 sieci franczyzowych. Jedną z nich jest ogólnopolska sieć multiagencji Superpolisa Ubezpieczenia, w ramach której działa obecnie ponad 250 oddziałów, w tym 100 własnych (w połowie 2016 roku w ramach tej sieci funkcjonowało około 200 placówek). Firma sprzedaje też ubezpieczenia za pośrednictwem 1500 agentów.

Superpolisa Ubezpieczenia jest częścią Grupy MAK, wiodącego na polskim rynku pośrednika, który sprzedaje produkty największych ubezpieczycieli (m.in. PZU, ERGO Hestia, Allianz czy Proama).

Rynek rośnie  

Z przygotowanego przez Polską Izbę Ubezpieczeń raportu „Jak ubezpieczenia zmieniają Polskę i Polaków” wynika, że wpływ branży ubezpieczeniowej na naszą gospodarkę to 1,6 mld zł podatków odprowadzonych w 2016 roku oraz 225 tys. wygenerowanych etatów w różnych sektorach. Do tego należy doliczyć dodatkowe dobra i usługi wytwarzane w polskiej gospodarce dzięki wypłatom z tytułu ubezpieczeń. Całkowita wartość dodana wygenerowana przez branżę sięga 36 mld zł, czyli stanowi ok. 2 proc. PKB.

Zmiany, które wpłyną na branżę

2018 rok przyniesie sporo zmian, które wpłyną na polską branżę ubezpieczeń. Jaki efekt przyniosą? Jak podaje Superpolisa Ubezpieczenia, dyrektywy unijne zmienią wiele. W tym roku zwiększy się ochrona klientów towarzystw ubezpieczeniowych, które będą miały obowiązek dokładnego informowania o kupowanych polisach.

Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń (IDD, prawdopodobnie zacznie obowiązywać w październiku) przyniesie wzrost transparentności rynku i – dzięki lepszej informacji – podniesie świadomość ubezpieczeniową klientów. Konieczność dokładnego dostosowania ubezpieczenia do potrzeb klienta i obowiązku dokumentacji tego, co pośrednik powiedział klientowi, wymuszą na ubezpieczycielach wprowadzenie konkretnych zmian w zarządzaniu informacją.

Z kolei, dyrektywa o ochronie danych osobowych (RODO, wchodzi w życie w maju) oznacza zwiększone wymogi w zakresie ochrony danych osobowych klientów. Ich nieprzestrzeganie grozi firmom wysokimi karami.

Nowe prawo zniesie wymóg fizycznego podpisu klienta na umowie, co przyczyni się do dalszej cyfryzacji branży, a prawdopodobnie również do wzrostu wolumenu sprzedaży ubezpieczeń przez internet i większego zainteresowania porównywarkami cen. Zmiany legislacyjne, choć nakładają na dystrybutorów ubezpieczeń wiele wymagań, niosą w sobie jednak dużą dozę optymizmu. Większa przejrzystość rynku wpłynie na wzrost zaufania do ubezpieczycieli, a to powinno mieć bezpośrednie przełożenie na sprzedaż.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram