Przesyt akcesoriów.

Autor: Redakcja
Data dodania: 16 maja 2008
Kategoria:
wyspa-foto.jpg
Obniżona prognoza wyników grupy kapitałowej TelForceOne i informacja o 600 tys. złotych straty spowodowały w środę paniczną reakcję inwestorów na GPW.

 
W środę kurs TelForceOne spadł nawet o 49,15 %. To reakcja na trzy negatywne komunikaty, które podała firma. Wszystkie negatywne wieści dotyczą Teletorium spółki zależnej, która ma mieć ponad 3 miliony złotych straty. Sieć Teletorium dostarcza kompleksową ofertę w zakresie telefonii komórkowej oraz wszelkiego rodzaju akcesoriów do urządzeń z pokrewnych branży. Na jej rozbudowę firma przeznaczyła blisko 25 mln złotych. Problemy z Teletorium są zdaniem szefów firmy spowodowane tym, że nakłady poniesione na firmę nie są równoważone przez marżę nałożoną na produkty oferowane przez sieć. Okazuje się również, że nie wszystkie lokalizacje uruchomione przez sieć były szczególnie udane i trzeba je było otoczyć dodatkową opieką, a to wiąże się z większymi nakładami zarówno finansowymi, jak i personalnymi.  Szkoda tylko, że inwestorzy wcześniej nie dostali informacji o sytuacji w firmie.
wyspa-foto.jpg
Program naprawczy.
Wprowadzony przez TelForceOne program naprawczy ma zmniejszyć dotychczasową stratę firmy o 20 %. W tym celu mają zostać zamknięte nierentowne punkty, a jedna trzecia z nich ma zostać przekazana we franczyzę. W ramach naprawy rozszerzony zostanie asortyment co pozwoli na podwyższenie marży na produkty oferowane przez sieć. Spółka podpisała też umowę z siecią Paly na sprzedaż jej abonamentów. Zmiany nie ominą TelForceOne, które przyznaje się do zbyt wysokich kosztów operacyjnych. Szefowie zapewniają o możliwym zysku w 2009 roku.
Sieć Teletorium rozwija się od maja 2004 roku. Współpraca w ramach franchisingu jest przeznaczona, zarówno dla osób prowadzących działalność związaną z branżą GSM, jak i dla tych, którzy jeszcze niewiele o niej wiedzą. Funkcjonuje kilkanaście salonów teletorium, głównie w średnich miastach. Do tej pory większość z nich osiągnęła poziom rentowności. System franczyzowy Teletorium oparty jest na strategii typu „win-win”, czyli wzrost przychodów i zysków franczyzobiorców ma doprowadzić do wzrostu przychodów i zysków franczyzodawcy. Oszacowano, iż próg rentowności salony powinny osiągać już po około 3-5 miesiącach.
 
Kasia Foks , 16 maja 2008 r. 

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram