Eurocash i właściciel sklepów Mila rywalizują ze sobą aż na 21 lokalnych rynkach. Sprawa została skierowana do drugiego etapu postępowania.
Działalność uczestników koncentracji pokrywa się w zakresie detalicznej sprzedaż artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku (AKCU). Eurocash jest organizatorem sieci sklepów detalicznych, m.in. Delikatesy Centrum, Groszek, czy Lewiatan. Zajmuje się również sprzedażą hurtową towarów z segmentu AKCU. Właścicielem sieci Mila jest spółka Domelius z Cypru.
Zgodnie z dotychczasowym orzecznictwem, urząd uznał, że terenem, na którym przedsiębiorcy rywalizują ze sobą jest obszar 10-15 minut jazdy samochodem od przejmowanej placówki. Uczestnicy koncentracji rywalizują ze sobą aż na 21 określonych w ten sposób lokalnych rynkach. Ponadto, pomiędzy Eurocash i Domelius zachodzą relacje dostawca-odbiorca. Pierwsza ze spółek jest hurtowym sprzedawcą wyrobów tytoniowych i impulsowych (np. ustawionych blisko kasy), natomiast sieć sklepów Mila jest jej potencjalnym klientem.
Postępowanie przeszło do drugiej fazy, ponieważ niezbędne jest przeprowadzenie badania rynku. UOKiK musi przede wszystkim sprawdzić udziały rynkowe uczestników transakcji oraz ich konkurentów. Pozwoli to na ocenę, czy koncentracja nie stanowi zagrożenia dla konkurencji. Rozpoczęcie drugiego etapu postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może wyrazić zgodę (bezwarunkową lub warunkową) na koncentrację albo zakazać jej przeprowadzenia.