Przedsiębiorcy inwestują w mobilne myjnie

Autor: Redakcja
Data dodania: 28 grudnia 2010
Kategoria:
carwashIch otwarcie jest dużo tańsze niż założenie myjni tradycyjnej. Dlatego sieci oferujące taki pomysł na biznes cieszą się dość dużym zainteresowaniem ze strony potencjalnych partnerów.

 

 

Niewiele ponad rok minął odkąd firma Eco Myjnie zaczęła budować sieć partnerską na bazie dystrybuowanych przez siebie urządzeń. Obecnie należy do niej ok. 35 punktów, a w planach jest przyspieszenie rozwoju.

- Tempo jest szybkie, ale na takie liczyliśmy. Oferujemy otwarcie myjni stosunkowo niskim kosztem. Nasze najtańsze urządzenie parowe wraz z zestawem niezbędnych środków czyszcząco-pielęgnacyjnych kosztuje ok. 25 tys. zł. Zważywszy na to, że wiele osób decyduje się przy współpracy z nami uruchomić myjnię mobilną, na tym ich nakłady się kończą. Okres zwrotu uzależniony jest od aktywności partnera, ale powinien zamknąć się w roku - mówi Mikołaj Janecki z firmy Eco Myjnie.

Firma od swoich partnerów nie wymaga działania pod szyldem Eco Myjni. W praktyce decydują się na to nieliczni, bowiem w takich przypadkach firma wymaga wykonywania określonych usług na odpowiednim poziomie oraz na rekomendowanych przez nią auto kosmetykach. Wówczas też pobierana jest opłata za użyczenie loga, jej wysokość negocjowana jest indywidualnie.

Niezależnie jednak od marki, pod jaką działa partner, Eco Myjnie wspierają go marketingowo (m.in. dane kontaktowe do wszystkich punktów na stronie firmy oraz pozycjonowanie indywidualnych stron partnerów w Internecie) oraz w zakresie centralnego zaopatrzenia w chemię.

Mikołaj Janecki przyznaje, że na rynku myjni panuje coraz większa konkurencja. Dlatego firmie zależy na jak najszybszym rozwoju, aby ją wyprzedzić. W przyszłym roku chce uruchomić ok. 60 kolejnych myjni partnerskich. Przypomnijmy, że obecnie jest ich ok. 35, w tym 15 stacjonarnych i ok. 20 mobilnych. - W okresie zimowym znacznie spada popyt na usługi myjni mobilnych, dlatego część partnerów zdecydowała się w tym czasie na uruchomienie punktów stacjonarnych - wyjaśnia Mikołaj Janecki.

Oprócz Eco Myjni na polskim rynku działa kilka innych firm organizujących sieci myjni. Są wśród nich: firma Ecomyjnia (ok. 20 punktów) oraz Mobilnemyjnie.pl (8 oddziałów). Obie umożliwiają prowadzenie myjni z dojazdem do klienta. Obie też budują sieci oparte na współpracy franczyzowej, z użyczeniem marki.

Ecomyjnia zapewnia, że koszt przystąpienia do tego systemu wiąże się z wydatkiem zaledwie 5-6 tys. zł. W ramach tej kwoty franczyzobiorca otrzymuje różnego rodzaju materiały reklamowe, materiały eksploatacyjne, urządzenia i produkty do mycia. Przy wejściu do sieci Mobilnemyjnie.pl niezbędna jest inwestycja ok. 10 tys. zł netto w przypadku myjni bezwodnej oraz 23 tys. zł netto w przypadku myjni parowej.

Robert Szacherski z firmy Mobilnemyjnie.pl, podobnie jak Mikołaj Janecki z Eco Myjni, podkreśla jednak, że zimą popyt na usługi mobilne spada. Dlatego też radzi franczyzobiorcom, by prowadzili zarówno punkt stacjonarny, jak i usługę z dojazdem.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram