Programy lojalnościowe ciągną handel do przodu

Data dodania: 12 czerwca 2017
Kategoria:
Foto: freeimages.com
Programy lojalnościowe ciągną handel do przodu

Z danych GfK wynika, że liczba aktów zakupowych dokonywanych przez osoby posiadające kartę lojalnościową danej sieci detalicznej jest wyższa niż średnia liczba aktów zakupowych dla tej sieci.

Biorąc pod uwagę ten aspekt, najskuteczniejszą siecią jest Auchan. Częstotliwość zakupów dokonywanych przez posiadaczy kart „Skarbonka”, która jest wydawana przez tę sieć, jest o 33 proc. wyższa niż średnia częstotliwość zakupów dla tej sieci.

Jednocześnie warto podkreślić, że przeciętna częstotliwość wizyt konsumentów w sklepach tej sieci to raz na 3 tygodnie (podobnie jest w sieci Tesco). Dla porównania skala odwiedzin w najpopularniejszej polskiej sieci, czyli Biedronce, to średnio 15 wizyt kwartalnie, czyli więcej niż raz w tygodniu.

Ogólnie rzecz biorąc Polacy uczestniczą średnio w 3 programach lojalnościowych różnych sieci detalicznych. Najpopularniejsze programy w Polsce to „Moja Biedronka” sieci Biedronka, w którym uczestnictwo deklaruje 65 proc. nabywców, „Clubcard” sieci Tesco (53 proc.), „Payback” (42 proc.) oraz wspomniana „Skarbonka” sieci Auchan (18 proc.).

Wśród tzw. smart shopperów, którzy dokonują racjonalnych decyzji na podstawie cech produktu, starają się kupować produkty, które są im naprawdę potrzebne, a także potrafią efektywnie porównywać ceny różnych produktów i w różnych sklepach, 36 proc. deklaruje, że zawsze lub często bierze udział w programach lojalnościowych. W porównaniu z rokiem 2014 odsetek ten wzrósł w 2016 roku o 8 punktów procentowych” – komentuje Aleksandra Dowgird, Project Manager w dziale Consumer Goods & Retail w GfK.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram