Profil polskiego franczyzobiorcy

Autor: Redakcja
Data dodania: 4 grudnia 2009
Kategoria:

franczyzobiorcaFranczyza jako forma rozwoju biznesu jest coraz bardziej popularna w Polsce. W ostatnich latach obserwuję znaczący wzrost przedsiębiorstw, które w ten sposób rozwijają się, bądź chcą rozwijać swoją działalność.

Obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 300 systemów franczyzowych oraz ponad 100 systemów agencyjnych. Liczba Franczyzobiorców szacowana jest na ok. 30 tys. podmiotów. Stanowi to niecały 1% wszystkich zarejestrowanych podmiotów gospodarczych w naszym kraju. W najbliższych latach planowany jest dalszy, intensywny rozwój tego typu działalności.

 

Jak zauważa Michał Mazepa z Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych franczyzę jako sposób na własny biznes wybierają najczęściej osoby między 35, a 44 rokiem życia (ok. 3/4 wszystkich franczyzobiorców). Częściej są to mężczyźni (38% badanych), lub małżeństwa (35%). - W Polsce, w przeciwieństwie do innych krajów Europy i USA, młode osoby rzadko decydują się na założenie własnej firmy – a jeszcze rzadziej na działalność pod cudzą marką. Jest to spowodowane przede wszystkim brakiem finansowania – mówi Mazepa. - Barierą w większym rozwoju systemów sieciowych jest brak oferty kredytowej dla franczyzobiorców, agentów i partnerów systemów sieciowych - dodaje. Obecnie żaden bank nie posiada oferty skierowanej do osób zainteresowanych rozwojem biznesu we franczyzie. Dodatkowo ten rodzaj działalności nie jest wspierany przez Unię Europejską (brak dotacji).

Agnieszka Grabuś

 

 

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram