Producent stawia na własne sklepy

Autor: Redakcja
Data dodania: 8 stycznia 2010
Kategoria:

zygulaFirma mięsna Zyguła zainwestuje w powiększenie własnej sieci sprzedaży. Ruch firmy wpisuje się w trend  rozwoju sieci sklepów specjalistycznych.

W 2010 roku produkująca wędliny firma Zyguła zamierza kontynuować inwestycje we własną sieć sprzedaży detaliczej. - Zamierzamy uruchomić 12 sklepów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Łukasz Zyguła, dyrektor firmy Rzeźnictwo G. Zyguła. Firma będzie rozwijać sprzedaż także poza własną siecią sklepów. W centrum zainteresowania spółki, jeśli chodzi o dystybucję, leżą trzy województwa ościenne lubuskiego: wielkopolskie, dolnośląskie i zachodniopomorskie. - Będziemy kontynuować politykę jakości. W długim horyzoncie czasowym najczęściej przynosi ona dobre efekty i pozwala stabilnie funkcjonować – zapewnia Łukasz Zyguła.

Chęć dostarczania na rynek produktów najwyższej jakości i wyrabiania sobie dobrej opinii u konsumentów leży u podstaw rozwijania własnej sieci sklepów przez producentów. - Tylko wtedy mają oni wpływ na to, jak ich produkt jest prezentowany, podawany, najszybciej mogą poznać też reakcje rynku – wyjaśnia Adam Wroczyński, dyrektor ds. projektów w Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych.

Co więcej, klient sklepów specjalistycznych jest znacznie mniej wrażliwy na cenę, w pierwszej kolejności oczekuje wysokiej jakości produktów oraz fachowej, miłej obsługi i jest w stanie zapłacić za to trochę więcej. - Własna sieć sklepów to dla producenta sposób na swobodne kształtowanie cen i na uniezależnienie się przynajmniej w jakimś stopniu od hurtowni czy dużych sieci handlowych, które dyktują swoje warunki – dodaje Adam Wroczyński.

Własna sieć ma też swoje minusy – przede wszystkim wysokie koszty, związane ze szkoleniem personelu, badaniami rynku czy nakładami na wyposażenie placówki. Dlatego sieć własnych sklepów powinna być rozwijana dosyć szybko, by mógł zadziałać efekt ekonomiki skali. Producenci niestety niechętnie udzielają franczyzy. - Częściej spotyka się system agencyjny, polegający na tym, że producent zezwala na użycie swojego szyldu, dostarcza towar i płaci prowizję od sprzedaży – wyjaśnia Adam Wroczyński.

Mięsa i wędliny to branża dominująca wśród specjalistycznych sklepów spożywczych. Szacuje się, że jest ich w Polsce ok. 12 tysięcy. Drugie miejsce zajmują piekarnie i cukiernie, których jest o połowę mniej. - Specjalistyczne sklepy spożywcze to rynek bardzo perspektywiczny. Dynamika jego wzrostu ostatnio zahamowana i liczba tych sklepów utrzymuje się na stałym poziomie. Niemniej są w tej branży producenci, których sieci sprzedaży, własne bądź agencyjne, przekraczają 100 placówek. Rzadko mamy do czynienia z sieciami o zasięgu ogólnokrajowym, najczęściej są to sieci regionalnie, bowiem wtedy najłatwiej zachować dobrą jakość produktów – podsumowuje Adam Wroczyński.

Joanna Cabaj – Bonicka
jcabaj@arss.com.pl

portal_spozywczy

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy
Data dodania: 5 sierpnia 2022
Żabka liczy już 8500 sklepów

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram