Salony firmowe sprzedają wyroby wyprodukowane wyłącznie przez Stolbud S.A. (w ramach asortymentu stolarki okienno-drzwiowej). Potencjalny franczyzobiorca musi dysponować odpowiednim lokalem (własnym bądź dzierżawionym) o powierzchni umożliwiającej składowanie towaru. Powinien także zatrudniać personel zapewnaiający obsługę klienta w pełnym zakresie, także montażu.
Jeśli przedsiębiorca prowadzący salon zdecyduje się przystąpić do sieci Stolbud Włoszczowa, może liczyć na pakiet startowy od firmy, na który składa się m.in. ekspozycja wyrobów firmy przygotowana na zasadzie umowy użyczenia, wyposażenie salonu w materiały reklamowe takie jak bannery, katalogi, tablice z logo firmy, a także nieodpłatne szkolenia produktowe i montażowe. Stolbud zapewnia też bezpłatne programy komputerowe do wycen i zamówień wraz ze szkoleniem, opracowanie i późniejsze administrowanie oraz pozycjonowanie strony internetowej salonu, a także dofinansowanie na uzgodnione wcześniej działania marketingowe typu reklama w lokalnym radiu, prasie czy produkcja indywidualnych nośników reklamy jak ulotki, bannery, oklejanie pojazdu czy witryn punktu sprzedaży.
Mimo że Stolbud Włoszczowa liczy sobie już 40 lat, jego asortyment nie składa się jedynie z tradycyjnych produktów. Firma wprowadza także innowacyjne oferty np. w 2008 r. do sprzedaży trafiło energooszczędne okno Capital, które wyróżnia się jednym z najlepszych parametrów izolacyjności termicznej i akustycznej w Polsce.
Oferta franczyzowa sieci sklepów z artykułami urządzania wnętrz staje się coraz bogatsza. Do wyboru są m.in. takie systemy jak RuckZuck (panele, podłogi, drzwi), Dobre Dla Domu (panele podlogowe i ścienne oraz drzwi), Komfort (podłogi, dywany, wykładziny), Drzwi i Podłogi VOX czy Glazura Królewska (płytki ceramiczne). Standardem w tego typu sklepach jest to, że oprócz sprzedaży oferty wybranych producentów świadczą one szereg usług związanych z doradztwem, transportem czy montażem, co stanowi dla nich coraz istotniejsze źródło wpływów.
Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl