Próbują konkurować z KFC

Data dodania: 15 lipca 2010
Kategoria:
fried_chicken

Segment restauracji z kurczakiem w chrupiącej panierce w Polsce zdominowany jest przez jedną sieć - KFC. Powstaje jednak coraz więcej konkurencyjnych systemów, które planują ekspansję w kraju.

Nie jest to jednak łatwe zadanie. Fast food z menu opartym o dania kurczakowe nadal kojarzy się w Polsce głównie z rozwijanym przez AmRest KFC, które liczy już ok. 115 lokali w całym kraju. AmRest jest franczyzobiorcą tego konceptu, nie udostępnia go jednak kolejnym zainteresowanym poprowadzeniem takiej restauracji. Pozycja sieci jest na tyle mocna, że trudno komukolwiek ją prześcignąć.

Niemniej coraz więcej firm próbuje rozwijać analogiczne koncepty. Jakiś czas temu zdecydowała się na to Telepizza, tworząc markę Crunchy Chicken. Powstało nawet kilka lokali dedykowanych tylko tej ofercie. Obecnie jednak kurczakowe dania wzbogacają przede wszystkim menu 120 pizzerii działających w sieci. Połowa z nich to lokale franczyzowe.

Konkurenci KFC

Akrualną ofertę franczyzową dotyczącą otwarcia lokalu serwującego głównie chrupiące kurczaki posiada natomiast United Chicken – marka rozwijana w Polsce przez poznańską firmę Lorien Foodservice. Jest ona master franczyzobiorcą tego konceptu, znanego na świecie od 1954 roku i obecnego w 44 krajach świata. U nas pierwsza restuaracja pod marką United Chicken powstała w ubiegłym roku w Koninie. Dziś działają już cztery. Druga bowiem została uruchomiona na wiosną w Galerii Wisła w Płocku. Kolejne dwie zaś w minionym miesiącu w Kołobrzegu i Koszalinie. Wszystkie lokale są prowadzone przez franczyzobiorców.

Otwarcie United Chicken to koszt rzędu 350 tys. zł netto + adaptacja lokalu zależna od jedo stanu. Lokal zaś powinien mieć 130 mkw. + 50 mkw. zaplecza kuchennego. Licencja na United Chicken kosztuje 40 tys. zł, sieć nie pobiera jednak żadnych opłat miesięcznych, a jedynie opłaty roczne (między 5 a 20 tys. zł). Jest też możliwość otwarcia UC w tańszej wersji, gdy dołączamy to menu do oferty innego lokalu gastronomicznego – koncept United Chicken Express. Wówczas jest koszt to niespełna 200 tys. zł.

United Chicken nie zdradza swoich dalszych placów rozwoju, gdyż, jak wyjaśnia Daniel Szczepański z Lorien Foddservice, jest to bardzo konkurenyjny rynek.

Niedawno powstała także kolejna marka w segmencie sieci fast food z amerykańskimi smażonymi kurczakami - King Chicken. Pierwsza restauracja już działa w Płocku. Sieć jest projektem firmy GT Food Service, która zamierza otworzyć 40 restauracji na terenie całego kraju. Planuje także rozwój poprzez franczyzę. Preferowane lokalizacje to duże aglomeracje takie jak Warszawa, Kraków, Szczecin, Katowice, Wrocław lub mniejsze miejscowości położone w pobliżu dużych aglomeracji oraz atrakcyjnych kurortów turystycznych np. nad morzem lub w górach. Minimalna powierzchnia lokalu pod King Chicken to 100 mkw., optymalna to 200 mkw. Koszty inwestycji kształtują się na poziomie 200-350 tys. zł.

Joanna Cabaj - Bonicka

Szukasz sieci franczyzowej? Sprawdź franczyzy w naszym katalogu sieci.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design