Ponad 80% Polaków posiadających dostęp do sieci planuje kupić choć część prezentów przez internet. 17% wyklucza taką możliwość - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Wśród najpopularniejszych powodów odwrotu od sklepów stacjonarnych w bieżącym roku znajduje się wygoda zakupów przez internet. Polacy kupią w sieci prezenty bo uważają, że tak jest taniej niż w sklepach stacjonarnych (67%) i mają większy wybór niż w sklepach tradycyjnych (43%).
Badanie potwierdza zaobserwowany od pewnego czasu trend, zgodnie z którym Polacy chętnie chodzą najpierw do sklepów stacjonarnych, żeby obejrzeć lub przymierzyć produkty, a potem kupują je w sieci. Robi tak blisko 80% respondentów.
Użytkownicy internetu decydują się na zakup prezentów w sieci ponieważ wiedzą, że nie tylko wydadzą w ten sposób mniej pieniędzy, ale i będą mogli wybierać z bogatszego asortymentu niż w sklepach stacjonarnych. Osoby, które jednak wybiorą zakup w sklepach tradycyjnych, jako główny powód podają chęć osobistego obejrzenia produktów lub obawy, że towar kupiony online może być uszkodzony lub niezgodny z zamówieniem.
Średnio respondenci planują przeznaczyć na zakup prezentów świątecznych w tym roku 500 zł, a połowa z nich nie więcej niż 400 zł. Co czwarta osoba planuje kupić prezenty świąteczne za kwotę większą niż 500 zł.
Wśród najczęściej zamawianych w sieci prezentów znajdą się w tym roku kosmetyki (56%), słodycze (49%) i zabawki (45%). Połowa badanych planuje kupić w prezencie dla bliskich książki.
INK