UMBRO to znana, angielska marka odzieży dla piłkarzy, fanów piłki nożnej oraz wszystkich miłośników sportu i mody. Firma obecna jest już w 75 krajach świata, w tym w Polsce, gdzie właśnie rozpoczyna rozwój sieci sklepów franczyzowych.
UMBRO stanowi część piłkarskiego świata od ponad osiemdziesięciu lat, łączy angielską tradycję oraz najwyższą jakość. Marka UMBRO w Polsce obecna jest w wiodących sklepach sportowych, a od pewnego czasu także w sklepach firmowych. Z początkiem 2008 roku spółka Marketing Investment Group, będąca dystrybutorem marki w Polsce rozpoczęła tworzenie systemu franczyzowego, który pozwala franczyzobiorcom prowadzić sklepy firmowe UMBRO w oparciu o sprawdzony model biznesowy i know-how franczyzodawcy.
Oferta franczyzowa UMBRO jest skierowana przede wszystkim do osób, które prowadzą sklepy franczyzowe i już cieszy się dużą popularnością wśród potencjalnych franczyzobiorców, to też plany organizatora systemu są ambitne. Do końca 2008 roku powstać ma dwadzieścia pięć sklepów, a w roku 2012 sieć UMBRO w Polsce ma przekroczyć liczbę 100 sklepów.
Pakiet franczyzowy, na który składa się pełna dokumentacja systemowa, w oparciu o którą franczyzobiorcy będą prowadzić swoje sklepy, opracowany został przy współpracy Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych – firmy specjalizującej się w doradztwie franczyzowym. Potencjalni franczyzobiorcy UMBRO muszą dysponować lokalem, w którym prowadzony będzie sklep i kapitałem niezbędnym na przeprowadzenie w nim prac adaptacyjnych zapewniających jego dostosowanie do międzynarodowych standardów sieci.
Marka UMBRO kojarzy się przede wszystkim z pierwszoligowymi klubami piłkarskimi i najlepszymi graczami, których ubiera. Słusznie. Jednak produkty oferowane w sklepach firmowych, to nie tylko odzież dla profesjonalistów i amatorów piłki nożnej, ale także produkty z kolekcji łączących świat profesjonalnego sportu z nowoczesnymi trendami mody, przeznaczone do noszenia „na co dzień”.
Rozwój sieci sklepów firmowych ma na celu popularyzację marki wśród polskich klientów. UMBRO, które z sezonu na sezon proponuje coraz szersze kolekcje odzieży i obuwia typu casual, stawia na dotarcie nie tylko do miłośników piłki nożnej, ale także do osób interesujących się zarówno sportem jak i modą.
„Rynek franczyzowych sieci sklepów odzieżowych i obuwniczych należy do najdynamiczniej rozwijających się segmentów rynku franczyzowego w Polsce. Marka tak znana i posiadająca taką renomę jak UMBRO nie powinna mieć zatem problemów z pozyskaniem franczyzobiorców. Kompletny pakiet franczyzowy, który powstał w oparciu o wiedzę i wieloletnie doświadczenie spółki Marketing Investment Group oraz naszej firmy pozwala przypuszczać, że osoby, które zdecydują się na współpracę z tą siecią, otrzymają najlepsze możliwe wsparcie.” – mówi Andrzej Krawczyk - partner zarządzający ARSS.
Agata Zarębska, 23.02.2008.