Portugalska sieć fitness, oferta której jest skierowana wyłącznie do kobiet rozpoczyna działalność w Polsce. Umowa master franczyzy jest już podpisana.
Franczyzowa sieć klubów fitness działająca pod marką Vivafit podpisała umowę na rozpoczęcie działalności na terenie Polski. Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Portugalii powołując się na publikację „Jornal de Negócios” podaje, że chodzi o otwarcie 100 siłowni w przeciągu 6 lat. Pierwsze dziesięć planuje się uruchomić w ciągu dwóch latach działalności na polskim rynku.
W tym pierwszym, dwuletnim okresie wartość inwestycji wyniesie 2 mln euro, która powinna się zwrócić już po 1,5 roku działalności firmy w Polsce. Łącznie z Portugalią firma posiada 62 oddziały. Wraz z ożywieniem europejskiej gospodarki firma postanowiła poszerzyć swoją działalność na starym kontynencie, podpisując umowę master franczyzy w Polsce.
Pedro Ruiz, CEO firmy Vivafit, poinformował, że portugalska marka Vivafit rozpoczęła proces przeniesienia działalności na inne rynki w 2011 roku wybierając rynki alternatywne do Europy i otwierając fitness kluby w Indiach, Singapurze, Indonezji, Tajwanu, Oman i Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz Urugwaju.
Vivafit Polska będzie kontrolowana przez markę portugalską w 25%. Pozostałe 25% udziałów należą do firmy konsultingowej CEIS z siedzibą w Warszawie, której partnerem jest portugalski biznesmen Joao Rodrigues. Reszta - 50% udziałów należy do polskiego przedsiębiorcy Krzysztofa Gruceli. Inwestorzy planują utworzenie sieci fitness klubów Vivafit w największych polskich miastach. Firma zamierza też wejść na rynek hiszpański. W fazie negocjacji są również umowy z Norwegią i Kazachstanem.
INK