Rok 2017 zapowiada się dobrze dla polskiej branży hotelarskiej. Czekają ją kolejne wzrosty na wielu płaszczyznach. Hotele i turystyka to także branża, w której rozwijają się sieci franczyzowe. Współpracę partnerską oferuje obecnie 16 systemów.
Jak wynika z raportu Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych „Rynek franczyzy 2016: Biznes tworzy śmiały plany”, w branży hotele i turystyka można nawiązać współpracę franczyzową z 16 systemami. Największym operatorem hotelowym w Europie Środkowo-Wschodniej rozwijającym sieć franczyzową jest Grupa Hotelowa Orbis. Otwiera franczyzowe hotele pod markami Ibis Styles i Mercure.
Prognozy dla tego segmentu rynku są optymistyczne. Z IV edycji raportu „Hotel Marketing & Technology Trends”, przygotowywanej przez Profitroom przy współpracy z firmą doradczą Deloitte dowiadujemy się, że w tym roku branżę hotelarską czekają kolejne wzrosty. Tegoroczny raport wskazuje na trendy z zakresu technologii, marketingu i sprzedaży, które będą miały bezpośredni wpływ na funkcjonowanie obiektów hotelarskich w 2017 roku.
Wśród nich znajdziemy między innymi technologię VR, coraz bardziej popularny livestreaming czy istotne dla komunikacji marketingowej zastosowanie emocji w przekazach do konsumentów. Wykorzystanie tych trendów pomoże hotelarzom w atrakcyjny sposób zaprezentować swój obiekt na tle konkurencji i zachęcić potencjalnych gości do wizyty właśnie w nim.
Podobnie jak w ostatnich 12 miesiącach, w 2017 roku wzrośnie sprzedaż usług hotelarskich przez internetowe kanały sprzedaży. Hotelarze w Polsce będą podejmować działania zmierzające do zwiększenia udziału w sprzedaży tzw. „direct bookingu”, czyli bezpośrednich rezerwacji przez stronę internetową obiektu. Są one korzystne nie tylko z ekonomicznego punktu widzenia, ale także ze względu na wizerunek marki, której siła stanowi swoistą polisę ubezpieczeniową dla hotelu.
Czego jeszcze powinni spodziewać się hotelarze w najbliższej przyszłości? Eksperci prognozują, że silny popyt na usługi hotelarskie powinien utrzymać się jeszcze przez dłuższy czas.