Jak zwiększyć o 5-10% wartość sprzedaży w sklepie? Zdaniem, ekspertów z dziedziny dźwięków - poprawić akustykę punktu handlowego. To element, o którym handlowcy często zapominają.
Sieci handlowe od lat pracują nad tym, by zatrzymać klienta jak najdłużej w sklepie. Zgodnie z zasadą: im więcej czasu spędzi on w punkcie handlowym, tym więcej pieniędzy zostawi. Handlowcy sięgają więc po co raz bardziej wyszukane metody „umilenia” zakupów. Odpowiedni wystrój wnętrz i obsługa, czy specjalnie zaprojektowane ułożenie towarów to już standard.
Celem marek jest dziś zbliżenie się do konsumenta, stworzenie i utrzymanie trwałego śladu, stymulując wszystkie zmysły. Stąd w ostatnich latach coraz więcej uwagi poświęca się atmosferze miejsca. Klientów przyciąga się poprzez aromamarketing i muzykę. Niestety w większości przypadków muzyka zamiast przyciągać odstrasza klientów. Dlaczego? Bo jest za głośna, a wnętrza nie mają odpowiedniej akustyki. W efekcie po kilkunastu minutach zakupów klienci są zmęczeni dudniącymi dźwiękami i hałasem wokół. Jedyne o czym marzą to wyjść jak najszybciej z centrum handlowego. Jak więc uniknąć tej pułapki?
W przypadku wielkopowierzchniowych galerii handlowych, mniejszych sklepów i butików akustyka istotna jest w każdym aspekcie. Nie chodzi tylko o wytłumienie hałasu. Równie ważny jest czas pogłosu. Im większy pogłos, czyli odbijanie dźwięków od twardych powierzchni, tym gorsze warunki akustyczne. Tymczasem w przestrzeniach handlowych znajdują się głównie twarde materiały jak szkło, kamień, gips, metal, drewno lub duże powierzchnie ścian.
Dlatego jedną z metod poprawy akustyki jest montaż sufitu podwieszanego ze skalnej wełny mineralnej. Dlaczego? Bo sufit zajmuje jedną czwartą powierzchni pomieszczenia. A odpowiednia aranżacja sufitu pozwoli także stworzyć ciekawy design we wnętrzu.