Foto: Ponad 1500 agencji PZU w sześć lat
Największy polski ubezpieczyciel rozwija sieć placówek agencyjnych w ekspresowym tempie – od 2014 roku uruchomił ponad 1520 takich punktów. Franczyzobiorcy mają do wyboru trzy modele współpracy.
Wspomniane modele to: Agent 1.0 – koncept o niższych wymogach lokalowych, dedykowany mniejszym miejscowościom, Agent 2.0 – najczęściej wybierana formuła współpracy i Agent 3.0 – lokalizacje biznesowe o najwyższym standardzie, najczęściej w dużych miastach.
– Dla biur w standardzie Agent 2.0 i Agent 3.0 zapewniamy bezpłatne umeblowanie, profesjonalną aranżację i wizualizację lokalu, oznakowanie wewnętrzne i zewnętrzne biura, by było dobrze widoczne z ulicy. Biura w najwyższym standardzie otrzymują od nas zestaw wypoczynkowy do poczekalni, specjalne elementy dekoracyjne czy ekspres do kawy. Wszystkim zapewniamy materiały marketingowe, szkolenia i wsparcie merytoryczne. Nie pobieramy żadnych opłat franczyzowych na początku współpracy ani w okresie jej trwania – mówi Jakub Gorayski, ekspert ds. zarządzania siecią placówek agencyjnych w PZU.
Pomimo że liczba placówek agencyjnych działających pod szyldem PZU jest imponująca, ubezpieczyciel zapewnia, że wciąż widzi duże możliwości rozwoju sieci we współpracy z franczyzobiorcami. Dotyczy to nie tylko mniejszych miejscowości, w których biura PZU nie są jeszcze obecne, ale także dużych miast, gdzie wciąż jest miejsce dla biur w modelu Agent 3.0.
– Nasi agenci są dostępni nie tylko w biurach, ale także w internecie. Zakładamy im profesjonalną stronę www z wizytówką Google i mapą kierującą klientów pod drzwi biura – mówi Jakub Gorayski. –Będziemy rozwijać obecność agentów w internecie, zdając sobie sprawę, że jest to bardzo pożądany przez klientów kanał komunikacji. Musimy jednak pamiętać, że zdecydowana większość klientów preferuje kontakt z agentem i doradztwo ubezpieczeniowe, dzięki któremu może wybrać dopasowane do własnych potrzeb ubezpieczenie za akceptowalną cenę – dodaje.
Franczyza PZU dedykowana jest agentom ubezpieczeniowym widniejącym w Rejestrze Agentów Ubezpieczeniowych (RAU) prowadzonym przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF). Na stronie agentpzu.pl ubezpieczyciel krok po kroku wyjaśnia, jaką ścieżkę trzeba przebyć, by zostać agentem – od wymogów ustawowych (niekaralność, minimum średnie wykształcenie) po egzamin KNF.
Każdy agent PZU ma możliwość otwarcia i prowadzenia własnego biura pod szyldem PZU. Wystarczy własny lub wynajęty lokal przygotowany zgodnie ze standardami sieci: białe ściany, podłoga w stonowanych kolorach, nawierzchnia w dobrym stanie, jasne oświetlenie. Adaptacja lokalu to jedyny koszt, jaki na starcie musi ponieść agent. Zwrot z tej inwestycji osiągany jest zwykle po 2-3 miesiącach współpracy.
– Wysokość zarobków zależy od samego agenta i jego zaangażowania w pracę. Mamy agentów, którzy otworzyli kilka biur, zatrudniają pracowników i wypracowują naprawdę duże prowizje, nawet na poziomie kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie – mówi Jakub Gorayski.
Od początku tego roku powstało już 6 nowych biur agencyjnych PZU, na początku marca planowane są otwarcia kolejnych, m.in. w Białobrzegach i Łodzi.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji