Największa w Polsce franczyzowa sieć spaghetterii planuje otwarcia w kolejnych miastach wojewódzkich i wyjście na rynki zagraniczne.
W ramach sieci Makarun Spaghetti&Salad działa obecnie ponad 20 lokali. W grudniu tego roku zostały otwarte restauracje w Nowym Dworze Mazowieckim i Katowicach. Firma planuje, że w 2017 roku otworzy lokale w kolejnych dużych miastach, m.in. we Wrocławiu i Poznaniu.
Ponadto, marka Makarun Spaghetti&Salad planuje wejść na zagraniczne rynki. Firma jest na etapie rozmów z partnerami i poszukiwania lokali m.in. w Hamburgu.
Marka Makarun Spaghetti&Salad jest obecna na polskim rynku gastronomicznym od maja 2012 roku. Historia jej powstania jest prosta. Trzech studentów szukało pomysłu na źródło dochodu, powstała idea małej gastronomii w okolicach miasteczka studenckiego.
Wspólnymi siłami opracowali koncepcję marki, produktu i funkcjonowania Makaruna. Pierwszy punkt otwarty został w specjalnej przyczepie gastronomicznej przy ul. Kawiory w Krakowie. Powodzenie tego punktu zachęciło młodych biznesmenów do rozszerzenia działalności. W 2013 roku powstał kolejny punkt - franczyzowy, niedaleko krakowskiego Rynku.
Sukces zainteresował również inne osoby, które dołączyły do sieci jako franczyzobiorcy. Aby otworzyć lokal pod szyldem Makarun Spaghetti&Salad należy dysponować minimalną kwotą inwestycji 60 tys. zł. Koszt uruchomienia restauracji może wzrosnąć do 150 tys. zł w zależności od stanu wyposażenia i powierzchni lokalu.