Polskie pizzerie wśród najbardziej innowacyjnych na świecie

Autor: Redakcja
Data dodania: 9 lutego 2016
Kategoria:
Foto: freeimages.com
Polacy doceniają kulinarne innowacje.

W 2015 roku 4% wszystkich nowych pizz wprowadzanych do obrotu na świecie miało swoją premierę w Polsce, co uplasowało kraj nad Wisłą na 8 miejscu w rankingu dziesięciu najbardziej innowacyjnych rynków pizzy na świecie – wynika z raportu firmy Mintel.

Trzech na dziesięciu (28%) polskich konsumentów chciałoby widzieć bardziej zróżnicowany wybór pizz bezglutenowych. Z kolei najszybciej rosnącym rynkiem innowacyjnych pizz jest rejon Azji i Pacyfiku, którego udział w innowacjach w ciągu ostatnich pięciu lat wzrósł prawie dwukrotnie.

Pizzerie podążają za globalnymi trendami

Jak zauważył Alex Beckett, analityk globalnego rynku produktów żywnościowych i napojów w firmie Mintel, biorąc pod uwagę to, że unikanie spożywania glutenu stało się na zachodzie czymś na kształt stylu życia, zwłaszcza wśród młodszych pokoleń, wzrost bazy konsumentów przekonujących się do pizzy bezglutenowej nie jest żadnym zaskoczeniem. Pizza jest jednak ze swojej natury niekoniecznie zdrowym posiłkiem jemy ją bardziej dla przyjemności, więc producenci muszą przekonać konsumentów do jakości swoich bezglutenowych produktów i do tego, że pod względem smaku i konsystencji są zbliżone do standardowej pizzy.

Według badań firmy Mintel kolejnym krokiem w zakresie innowacji na rynku pizzy może być wprowadzenie na rynek produktów wolnych od laktozy. Prawie połowa (47%) konsumentów w Hiszpanii twierdzi, że chciałaby widzieć większy wybór pizz bezmlecznych. Zdanie to podziela także 39% konsumentów we Włoszech, 31% w Polsce, 30% we Francji i 20% w Niemczech.

W Polsce działają zarówno sieciowe marki pizzerie, jak i samodzielne lokale. Coraz częściej przedsiębiorcy planujące otwarcie własnej pizzerii decydują się na franczyzę. Największą franczyzową siecią działającą na naszym rynku jest Da Grasso. Na koniec 2015 roku pod tym szyldem działało 165 lokali franczyzowych oraz 1 lokal własny. 

Rok 2015 to dla sieci Da Grasso okres pełen pozytywnych zmian, które przełożyły się na umocnienie pozycji marki na rynku. Wdrożona w 2013 roku długoterminowa strategia pozwalająca na wykorzystanie koniunktury, pozwoliły zapewnić sieci stabilną i mocną pozycję. Nasza strategia zakłada również wykorzystanie potężnego narzędzia jakim są zamówienia on-line. Wierzymy, że ten kanał dystrybucji w najbliższych latach będzie miał kluczowe znaczenie. W tym roku planujemy też zakończyć proces rebrandingu we wszystkich lokalach. W styczniu i lutym 2016 roku uruchomiliśmy 3 nowe lokale. Wiosną będzie funkcjonowało ich 171, a rok chcemy zakończyć z liczbą bliską 180 placówek – powiedziała nam Magdalena Piróg, prezes zarządu Da Grasso.

Na drugim miejscu pod względem liczby placówek jest hiszpańska sieć Telepizza, która ma 120 lokali w naszym kraju. Wśród franczyzowych sieci pizzerii są też Stopiątka, Biesiadowo, Domino’s Pizza, Gusto Dominium, Gruby Benek i Presto Pizzeria Trattoria.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram