Foto: Paczkomat InPost
InPost, operator terminali do samodzielnego nadawania i odbierania przesyłek uruchomił Paczkomat na parkingu stacji metra Buckhurst Hill w Londynie. Zgodnie z umową podpisaną z TfL (Transport for London), londyńskim zarządcą metra, do końca czerwca Paczkomaty InPost pojawią się również na kolejnych stacjach.
Kooperacja InPost z TfL wpisuje się w strategię ekspansji sieci Paczkomatów InPost na rynku brytyjskim. Dzięki wprowadzeniu terminali na stacjach metra, klienci zyskają możliwość odbioru i wysyłania przesyłek w jednej z najdogodniejszych lokalizacji w Londynie. Już teraz w Wielkiej Brytanii funkcjonuje blisko 1 tys. Paczkomatów InPost, a do końca 2014 roku liczba ta zwiększy się do 1,5 tys. Nowoczesne terminale InPost pojawią się także w sieci supermarketów Morrisons, obejmującej 500 sklepów w Zjednoczonym Królestwie.
– Nawyki konsumenckie stale się zmieniają. Wraz z szybkim wzrostem rynku e-commerce oraz m-commerce, coraz większego znaczenia nabiera sprawna obsługa logistyczna zamawianych towarów - konsumenci nie chcą już, a przede wszystkim nie mają czasu, aby cały dzień oczekiwać na odbiór przesyłki. Rynek potrzebuje elastycznych opcji dostawy.
Dzięki umowie z TfL będziemy mogli dostarczyć brytyjskim konsumentom usługi dostawy towarów najwyższej jakości. Obecnie jesteśmy na etapie sprawdzenia 40 kolejnych lokalizacji proponowanych przez TfL. Po wnikliwej analizie wybierzemy najdogodniejsze z nich i uruchomimy tam Paczkomaty InPost. Dalsze partnerstwo z Tfl pozwoli na dostarczenie w pełni elastycznych rozwiązań paczkomatowych dla wszystkich osób korzystających z londyńskiego metra – mówi mówi Michelle De Pasquale, dyrektor handlowy InPost UK.
Andy Taylor, dyrektor zarządzający InPost UK dodaje, że firma ma ambitne plany względem rozwoju na brytyjskim rynku e-commerce.
– Jesteśmy przekonani, że instalacja Paczkomatu InPost na stacji Buckhurst Hill umożliwi dalszy rozwój naszej sieci terminali w Wielkiej Brytanii. Szybki i łatwy odbiór przesyłki za pomocą Paczkomatu InPost jest doskonałym rozwiązaniem dla zabieganych londyńczyków –podsumowuje.
Z początkiem 2014 roku InPost zintensyfikował działania związane z rozwojem sieci Paczkomatów na rynku europejskim. Tylko w ostatnim czasie, sfinalizowano strategiczne porozumienie o współpracy z TNT Express Italy oraz wiodącą włoską platformą e-commerce Banzai. Do końca 2015 we Włoszech zostanie uruchomionych aż 1000 Paczkomatów InPost.
Paczkomaty InPost to największa na świecie sieć do samodzielnego nadawania i odbierania paczek przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, bez kolejek i w dogodnej lokalizacji, zapewniając tym samym najwyższy poziom obsługi logistycznej dla towarów zamawianych w Internecie. Urządzenia „szyte” na miarę dzisiejszych czasów są już dostępne na 20 międzynarodowych rynkach. Zaledwie w kilka lat podbiły oprócz Polski: Arabię Saudyjską, Australię, Chile, Wielką Brytanię, Włochy, Irlandię, Islandię, Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Rosję, Cypr, Słowację, Czechy, a także: Kolumbię, Kostarykę, Salwador oraz Gwatemalę. Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – ponad 3500 Paczkomatów. Spółka planuje instalację kolejnych 6000 terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
W Hong Kongu - na mocy umowy z CX Courier, czołowym azjatyckim operatorem kurierskim - InPost rozstawi 300 Paczkomatów do końca 2016 roku. Pierwsze innowacyjne maszyny w tym regionie świata pojawią się już we wrześniu 2014 roku, a około 150 z nich zostanie zainstalowanych do końca 2015 roku. Z kolei na Bliskim Wschodzie sfinalizowano umowę z Aramex Group - czołowym graczem na rynku usług logistyczno-transportowych, która pozwoli na stworzenie pierwszej na Bliskim Wschodzie i w Afryce transgranicznej sieci Paczkomatów InPost. Oficjalny start sieci nastąpi pod koniec 2014 roku i obejmie docelowo kilkanaście krajów, w tym m.in.: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabię Saudyjską, Oman, Bahrajn, Katar, Jordanię, Liban, Kuwejt, Egipt oraz Republikę Południowej Afryki.