Polska jest szóstym eksporterem kosmetyków w Europie. – Nasze produkty są cenione szczególnie w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Dzięki wykorzystaniu wiedzy, doświadczenia i istniejącej bazy zakładów produkcyjnych, staliśmy się głównym producentem i eksporterem w tym w regionie – powiedziała podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Grażyna Henclewska.
Wiceminister Henclewska, która uczestniczyła w panelu dyskusyjnym „Kosmetyki Made in Poland” przypomniała, że od 2012 roku resort gospodarki realizuje program promocji branży kosmetycznej m.in. we Włoszech, Niemczech, na Ukrainie oraz w Rosji, Turcji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, USA, Chinach i Brazylii.
– W ramach programu przedsiębiorcy uczestniczą w licznych targach, misjach gospodarczych oraz szkoleniach. Dzięki dofinansowaniu z PO Innowacyjna Gospodarka, mogą otrzymać zwrot do 75% kosztów udziału w tych wydarzeniach – zaznaczyła Grażyna Henclewska.
Dodała również, że perspektywicznym kierunkiem ekspansji polskiej branży kosmetycznej są kraje Bliskiego Wschodu, Afryki Północnej czy Azji Wschodniej. W jej ocenie są to rynki o ogromnym potencjale nabywczym.