Polskie fast foody podbiją kolejne miasta

Autor: Redakcja
Data dodania: 18 lutego 2010
Kategoria:

fast_foodMr Hamburger zamierza w tym roku otworzyć osiem nowych barów. Jeszcze szybszy rozwój planuje znacznie tańszy New York Hot Dog – zwiększy liczbę punktów z 41 do 57.

Koncept New York Hot Dog cieszył się wyjątkowo dużym zainteresowaniem franczyzobiorców w roku ubiegłym. Z informacji pozyskanych przez portal FranczyzawPolsce.pl wynika, że ich liczba wzrosła w dwóch na koniec 2008 roku do 35 na koniec 2009 roku. W tym roku New York Hot Dog chciałby otworzyć 15 kolejnych punktów franczyzowych. Znacznie wolniej rozwija sieć punktów własnych – w 2008 roku było ich 5, w ubiegłym roku 6, a w tym znowu ma zwiększyć się o jeden. New York Hot Dog poszukuje obecnie franczyzobiorców nie tylko w Polsce, ale i w Anglii.

Firmie udaje się tak dynamicznie rozwijać, mimo iż przy budowaniu sieci musi zmagać się z kilkoma problemami. Do najważniejszych zaliczają się:  tudności w załatwieniu dobrych lokalizacji, nie zawsze dobry wybór franczyzobiorcy oraz niedostatek u franczyzobiorców środków finansowych. Ostatni problem wydaje się być o tyle zaskakujący, że New York Hot Dog to jeden z najtańszych konceptów na polskim rynku gastronomicznym. Polega na prowadzeniu mobilnej budki z hot dogami, najczęściej w galeriach handlowych. Wartość inwestycji dla franczyzobiorcy wynosi zaczyna się już od 14 tys. zł.

Znacznie droższy jest koncept Mr Hamburger – wymaga nakładów rzędu 60 tys. zł. Mimo to firma planuje przyspieszyć rozwój. Na koniec 2009 roku miała łącznie 24 bary (9 własnych i 15 franczyzowych), o trzy więcej niż na koniec 2008 r. W tym roku chce rozbudować swoją sieć o 8 nowych lokalizacji. Zdaniem Moniki Czapińskiej, managera ds. franchisingu w sieci Mr Hamburger największą i w sumie jedyną barierą dla rozwoju sieci są odpowiednie lokalizacje. Mr Hamburger otwiera lokale w centrach handlowych, w centrach miast, a także przy ruchliwych trasach komunikacyjnych. Lokale pod tą marką możemy na razie odwiedzić tylko w województwie śląskim, małopolskim i podkarpackim. W kręgu najbliższych zainteresowań firmy leży natomiast ekspansja w regionie łódzkim i dolnośląskim.

Mimo amerykańsko brzmiących marek, zarówno New York Hot Dog jak i Mr Hamburger są rozwijane przez polskie firmy. Mr Hamburger należy do firmy Pakt rozwijającej koncept od 1990 roku, zaś marka NYHD jest rozwijana od 2006 r. przez Deco Team.

Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram