Polski rynek wśród liderów europejskich

Autor: Redakcja
Data dodania: 5 października 2009
Kategoria:
handel_fotka.jpg

handel_fotka.jpgPolski rynek pod względem tempa wzrostu jest ponownie jednym z europejskich liderów. Wiele firm spodziewa się utrzymania tego trendu – donosi w Rzeczpospolita, powołując się na dane z najnowszego raportu Nielsena.

Wynika z niego, że Polacy nie ograniczają zakupów najpotrzebniejszych towarów, tak jak robią to obywatele krajów Europy Zachodniej. W drugim kwartale w całej Europie sprzedano o 1,9 proc. więcej żywności i artykułów chemicznych, a w Polsce było to 7,3 proc. Nominalnie wzrost wyniósł 4 proc. dla Europy i 10,7 proc. dla Polski. Lepiej jest tylko w Rumunii. Nadal rośnie sprzedaż m.in. słodyczy, przypraw i napojów.

Z szacunków Rzeczpospolitej wynika, że w pierwszym półroczu na soki, nektary i napoje wydaliśmy nieco ponad 2 mld zł, czyli ok. 4 proc. więcej niż rok temu. Producenci żywności przyznają jednak, że Polacy, mimo iż nie ograniczają wydatków, stali się bardziej wrażliwi na cenę.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 12 sierpnia 2022
Bezrobocie w Polsce najniższe od 32 lat
Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram