Na rynku najemców powierzchni i nieruchomości handlowych zachodzą ciekawe zmiany. Choć sieci handlowe ostrożnie podejmują decyzję o ekspansji, w 2016 roku mieliśmy kilka debiutów nowych marek.
Anna Wysocka, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL zaznacza, że w tym roku do użytku oddano m.in. Posnanię – największy od lat projekt pod względem skali, Galerię Wołomin czy Galerię Głogovia.
O nowe obiekty wzbogaciły się zarówno największe aglomeracje, takie jak Poznań czy Gdańsk, jak również mniejsze miasta – Wołomin, Głogów, co pokazuje, że rozwój rynku handlowego w Polsce przebiega w zrównoważony sposób. Powstające obiekty są dostosowane do potrzeb rynków, czego najlepszym przykładem jest Galeria Wołomin – wynajęta w pełni przed otwarciem, spełniająca oczekiwania klientów lokalnych, a tym samym – popularna wśród odwiedzających.
Aktualnie w budowie są kolejne interesujące projekty, które mogą zmienić układ sił na rynkach handlowych w poszczególnych miastach. Taką inwestycją jest Galeria Północna w Warszawie, planowana do oddania do użytku w 2017 roku, skomercjalizowana już w 75% i ciesząca się dużym zainteresowaniem najemców, również marek, które niedawno zadebiutowały w Polsce.
W 2016 pojawiły się takie marki jak Forever 21, Steve Madden i Tezenis. Nadal sieci handlowe ostrożnie podejmują decyzję o ekspansji, uważnie dobierając lokalizacje pod nowe sklepy i optymalizując portfolio już działających butików.
Anna Wysocka zauważa też, że giganci modowi, tacy jak Inditex, H&M czy Reserved wynajmują coraz większe powierzchnie, aby pokazać całe spektrum swojej oferty, również wykraczającej poza tradycyjnie rozumianą modę. W ten sposób marki maksymalizują sprzedaż w sklepie stacjonarnym, tworząc również alternatywę czy uzupełnienie dla zakupów online.