Polska moda zdobywa rynek

Autor: Redakcja
Data dodania: 21 kwietnia 2016
Kategoria:
Foto: Salon Blue Shadow w Sandomierzu
Blue Shadow podbija rynek mody za pomocą franczyzy.

Polska firma modowa rzuca rękawicę sieciowym markom. Zachowując przystępny próg cenowy konkuruje dostępnością najbardziej poszukiwanych rozmiarów (34-50), krótkimi seriami kolekcji i usługą stylizacji.

Blue Shadow, marka stworzona przez dwie polskie projektantki - siostry Barna, znalazła niszę na polskim rynku modowym. Rozwijając sieć salonów konkuruje z popularnymi sieciówkami jakością i dostępnością rozmiarów cieszących się zainteresowaniem klientek.

To perspektywiczny koncept wyróżniający się na tle innych polskich marek odzieżowych. Chodzi o to, że większość firm nie szyje ubrań w dużych rozmiarach. Producenci wolą ich unikać z tego powodu, że wymagają większego nakładu pracy. My się tego nie boimy, uważamy, że każda kobieta niezależnie od swojego wieku, typu sylwetki i rozmiaru może atrakcyjnie wyglądać – odpowiada Agnieszka Falińska, specjalista ds. franczyzy Blue Shadow.

Zauważa też, że na polskim rynku modowym pojawił się nowy trend poszukiwania alternatywnych marek, których nie spotka się w galeriach handlowych. Zdaniem Agnieszki Falińskiej, część klientów popularnych sieciówek już rozgląda się za taką alternatywą odwiedzając np. targi rzemiosła. Oferta Blue Shadow jest skierowana i dla tej grupy klientów, a także dla każdego, komu opatrzył się asortyment dostępny w sklepach popularnych sieciówek.

Ubrania z metką Blue Shadow wyróżnia również krótki cykl życia kolekcji. Jest ona dostępna w sklepach przez 45-50 dni. Potem ubrania znikają i już nie wracają do salonów sprzedaży, a ich miejsce zajmuje inna linia. W sklepach Blue Shadow nie ma też ciągłych obniżek. Wyprzedaże są tylko w okresie typowo wyprzedażowym. Nie oznacza to jednak, że klientki nie mogą liczyć na zniżki.W sklepach działają programy lojalnościowe i promocyjne wprowadzane w ramach niekonwencjonalnego marketingu sprzedażowego.

Średnia wartość ubrań kupowanych w naszych sklepach wynosi powyżej 100 zł, ale zwykle wartość paragonu jest większa i wynosi ok. 160 - 200 zł. Klientki obsługuje doradca - stylista, który zachęca do zakupu całej stylizacji – kontynuuje Agnieszka Falińska.

Blue Shadow szkoli swój personel w taki sposób, by umiejętnie zachęcał i doradzał klientom w zakupach. W tym celu firma uruchomiła Akademię Blue Shadow, w ramach której, każda szkolona osoba poznaje tajniki stylistyki.

Marka stawia na współpracę z niezależnymi przedsiębiorcami, rozwija się w systemie partnerskim i franczyzowym. Obecnie w ramach sieci działa 17 punktów franczyzowych i 9 partnerskich. Działają też 4 sklepy własne.

Minimalny koszt inwestycji w sklep franczyzowy Blue Shadow wynosi około 50 tys. zł. Optymalna powierzchnia sklepu to 80 m². Franczyzodawca oferuje m.in. pomoc w ocenie potencjału i doborze lokalizacji sklepu, a także pomaga w negocjacjach z centrum handlowym. Dodatkowo zapewnia bieżące dostawy nowych kolekcji, opiekę i pomoc managera regionalnego oraz wyłączność terytorialną na sprzedaż marki Blue Shadow.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram