Polska liderem w handlu mobilnym

Autor: Redakcja
Data dodania: 15 października 2014
Kategoria:
Polska liderem w handlu mobilnym; Foto: freeimages.com

Polska liderem w handlu mobilnym; Foto: freeimages.com

Wartość rynku handlu mobilnego w Polsce, tylko w tym roku, wzrośnie o 113% i osiągnie poziom 1 mld zł, a w 2015 roku aż 2,5 mld. Już 11 mln Polaków w zeszłym miesiącu korzystało z internetu za pośrednictwem smartfonu lub tabletu, a blisko 5 mln kupiło produkt, usługę lub aplikację za ich pomocą.

Ponadto, co trzeci e-sklep dostosował swoją ofertę do wymagań użytkowników mobilnych. Jednak tylko 5,3% polskich firm, z ponad 2 tys. przebadanych, posiada mobilną wersję strony internetowej - wynika z najnowszego raportu „Handel mobilny w praktyce 2014”.

Na przestrzeni ostatnich miesięcy widać, że rodzime e-sklepy powoli, ale konsekwentnie wdrażają rozwiązania mobilne.

Wzrost znaczenia urządzeń mobilnych w handlu internetowym spowodował, że sklepy które jako pierwsze zainwestowały w rozwiązania mobilne, dzisiaj mogą już liczyć zyski. W tej sytuacji przedsiębiorcy do tej pory z dystansem spoglądający w stronę mobile, zaczęli doceniać jego znaczenie i szukać narzędzi umożliwiających pozyskanie ruchu za jego pośrednictwem – mówi Dariusz Grabowski z Ceneo.pl.

Bardzo dobre perspektywy ma przed sobą również branża turystyczna, oferująca swoje usługi w Internecie.

Od 5 lat obserwujemy systematyczny wzrost, zarówno liczby odwiedzin, jak i zamówień składanych za pomocą smartfonów i tabletów. W 2010 roku klienci mobilni generowali zaledwie 0,3% zamówień. Za przełomowy można uznać rok 2013, gdy łączna liczba zamówień składanych w naszym serwisie za pośrednictwem smartfonów i tabletów wyniosła 5,7%. W tym roku już prawie co 10 klient dokonywał rezerwacji online za pośrednictwem urządzeń mobilnych – zaznacza Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce w Travelplanet.pl.

Sytuacja nie wygląda jednak tak dobrze w przypadku polskich firm (nie koncentrujących się na e-handlu), które zdają się nie dostrzegać potencjału tkwiącego w rozwiązaniach mobilnych. Największe zmiany dotyczą jednak samych użytkowników. Już 50% Polaków posiada smartfon, a jedna trzecia tablet. Ta, ciągle rosnąca, grupa użytkowników aktywnie korzysta z Internetu i aplikacji za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Coraz częściej robi też w ten sposób zakupy. Już dziś stosowne ułatwienia (aplikacje lub strony mobilne) dla takich właśnie osób wdrożyło 31,49% polskich e-sklepów. W ciągu ostatniego roku liczba ta wzrosła o 7%.

Rok 2014 w handlu mobilnym ma należeć do Polski. To właśnie nasz kraj ma rozwijać się najszybciej w Europie, osiągając wzrost na poziomie 113%, dzięki czemu rynek m-commerce w Polsce osiągnie wartość miliarda złotych – podsumowuje Piotr Krawiec, prezes zarządu mGenerator.pl.

INK

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram