W Polsce działa już 8 tys. obiektów handlowych o powierzchni powyżej 400 m². Najwięcej z nich, bo aż 3,2 tys., to dyskonty. Supermarketów w naszym kraju jest 2,3 tys., hipermarketów - 540, a centrów handlowych - 460. Pozostałych dużych obiektów handlowych, takich jak salony, hale ekspozycyjne i hale hurtowe, istnieje ok. 1,5 tys.
Z danych Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji zawartych w publikacji "Moc zakupów. Manifest do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej" wynika również, że od 1993 roku inwestycje w handel w Polsce wyniosły ok. 61 mld euro. Blisko trzy czwarte tych środków (45 mld euro) zainwestowały firmy zagraniczne, podczas gdy wydatki firm krajowych wyniosły 16 mld euro.
Na koniec 2012 r. w Polsce istniało 350 tys. sklepów detalicznych, z czego 14,5 tys. zatrudniało co najmniej dziesięciu pracowników. Ponadto, funkcjonowało 500 wielofunkcyjnych centrów handlowych oraz 16 tys. magazynów hurtowych. W tym czasie, w sektorze handlowym działało ok. 950 tys. firm. Stanowiły one 27% spośród wszystkich zarejestrowanych w naszym kraju przedsiębiorstw. 247 tys. firm działało w hurcie, 571 tys. firm w detalu, a 123 tys. firm w hurcie/detalu w obrocie pojazdami.
INK