Według danych Polskiej Rady Centrów Handlowych, na koniec 2015 roku w budowie było 31 projektów handlowych, z czego 25 to nowe centra handlowe. Rynek handlowy nad Wisłą nadal jest atrakcyjnym kierunkiem rozwoju dla sieci zainteresowanych biznesem w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
Większość projektów, które pozostają w tej chwili w budowie na terenie Polski, zlokalizowana jest w największych aglomeracjach, są to między innymi Posnania w Poznaniu (100 000 m²), Galeria Północna na warszawskiej Białołęce (64 000 m²), Wroclavia niedaleko wrocławskiego Dworca Głównego (64 000 m²) oraz Forum Gdańsk (62 000 m²).
Rynek jest jednak coraz bardziej zróżnicowany i lokalizacja lub przebudowa każdej nowej galerii, parku handlowego czy centrum wyprzedażowego wymaga analiz i negocjacji z potencjalnymi najemcami.
Obecnie w samej tylko Polsce jest ponad 480 centrów handlowych, a znaczną część z nich oraz nowych projektów, które trafią na rynek w ciągu najbliższych lat będzie można poznać podczas organizowanych przez Polską Radę Centrów Handlowych targów ReDI.
Targi to nie tylko miejsce prezentacji projektów handlowych z Polski, Czech, Słowacji, Ukrainy czy krajów nadbałtyckich. To także wizyty studyjne, konferencje i szereg spotkań i rozmów ponad 1400 przedstawicieli miast, sieci handlowych, deweloperów oraz instytucji finansowych działających i rozwijających się na rynku Europy Środkowo-Wschodniej.
– Polski rynek handlowy cechuje się coraz większą dojrzałością i już dziś plasujemy się na poziomie średniej europejskiej pod względem nasycenia powierzchnią centrów handlowych. Niemniej jednak wciąż powstają nowe projekty, zarówno deweloperzy, inwestorzy i sieci handlowe dostrzegają potencjał do dalszego rozwoju w Polsce – komentuje Radosław Knap, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.