Kobiety nieco częściej niż mężczyźni odwiedzają kawiarnie - zarówno sieciowe, jak i niezależne. Z kolei znacznie rzadziej konsumują kawę na stacjach benzynowych – wynika z badań ARC Rynek i Opinia.
Polki lubią zakupy, jednak podchodzą do nich racjonalnie. Moda jest dla nich ważna, chętnie poszukują informacji o nowych trendach. Interesują się sportem, jednak chętniej niż mężczyźni biorą udział w wydarzeniach kulturalnych. Do kawiarni chodzą w celach towarzyskich, a jak chcą zjeść posiłek poza domem, najczęściej wybierają pizzerię lub restaurację lokalną.
W kawiarni sieciowej kobiety najczęściej wybierają kawę latte (65%), kawę mrożoną (27%) oraz cappuccino (26%). Panie też częściej niż mężczyźni zamawiają inne napoje niż kawę, np. herbatę (19%).
Eksperci firmy badawczej ARC Rynek i Opinia dodają, że kobiety odwiedzają kawiarnie sieciowe z całkiem innych powodów niż mężczyźni. Głównym powodem dla kobiet jest spotkanie towarzyskie (42%) oraz zrobienie sobie przerwy podczas zakupów (31%).
INK