Polacy niosą pieniądze do kasy

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: Monetia
 Monetia to największa sieć agencji płatniczych w Polsce pod względem liczby placówek i realizowanych transakcji.

Rozwój sieci oddziałów jest jednym z kluczowych czynników, które mają istotny wpływ na zwiększanie udziału Monetii w rynku obsługi transakcji gotówkowych. Spółka w swojej strategii określiła tempo zwiększania liczby oddziałów na ok. 10% rocznie.

W rzeczywistości jest to nieco ponad 11%. Na koniec trzeciego kwartału br. sieć Monetii liczy 700 punktów. Spółka spodziewa się się, że do grudnia będzie ich 720.
– W Polsce nadal ok. 80% transakcji jest realizowana gotówką. Wynika to głównie z faktu ogromnego przywiązania Polaków do żywego pieniądza, ze stosunkowo słabego ubankowienia społeczeństwa, niewystarczającej infrastruktury obsługującej transakcje bezgotówkowe, a także z wysokiej płynności, jakiej gotówce mogą pozazdrościć pozostałe formy regulowania płatności. Monetia konsekwentnie dąży do zwiększania swojego udziału w rynku obsługi transakcji gotówkowych – w segmencie agencji płatniczych z własną siecią oddziałów chce mieć 20% rynku w ciągu 2-3 lat – mówi nam Wojciech Jóźwiak, prezes Monetii.

Elementem oferty skierowanej do klienta indywidualnego, który Monetia będzie intensywnie rozwijać w ciągu najbliższych miesięcy, są międzynarodowe przekazy pieniężne poprzez platformę Monetia24.pl. Serwis obsługuje obecnie klientów z USA, Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej. Zarząd spółki pracuje nad ekspansją usługi na inne rynki.
Jednocześnie spółka dynamicznie rozwija ofertę dla biznesu - głównie outsourcing kasowy dla sektora public (sądy, urzędy skarbowe, jednostki samorządu terytorialnego, oraz finansowego).

– Usługa spotkała się z dużym zainteresowaniem instytucji skarbowych, co pozwoliło spółce w krótkim czasie zbudować pozycję lidera na tym rynku. Dzięki szerokim możliwościom dostosowania usługi do indywidualnych potrzeb, outsourcing kasowy coraz częściej znajduje klientów wśród sądów. Unikalną na polskim rynku usługą dla biznesu jest fulfilment, który polega na udostępnieniu placówek Monetii klientom firm online’owych (tj. zakłady ubezpieczeniowe, pożyczkodawcy, firmy telekomunikacyjne), w celu zawarcia umowy kupna usługi lub produktu z jednoczesną weryfikacją danych osobowych. To alternatywa dla umów dostarczanych do podpisu przez kuriera - z tą jednak przewagą, że sprzedawca ma gwarancję, iż dokument podpisał kupujący, a nie osoba nieupoważniona – tłumaczy Wojciech Jóźwiak.

Monetia to największa sieć agencji płatniczych w Polsce pod względem liczby placówek i realizowanych transakcji. Na polskim rynku działa od 2006 roku, a od 2014 roku posiada licencję krajowej instytucji płatniczej Komisji Nadzoru Finansowego.

 

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram