Rok 2008 był dla szyldu Bricomarché rekordowym okresem pod względem otwarć. Obecnie największa pod względem obrotów sieć franczyzowa liczy 190 placówek prowadzonych pod szyldami Intermarché i Bricomarché
Ostatnie otwarcia w województwach warmińsko-mazurskim, kujawsko-pomorskim i pomorskim potwierdzają wyznaczony kierunek ekspansji Grupy Muszkieterów na centralną i wschodnią Polskę. - Dodatkowo jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju supermarketów typu „dom i ogród” Bricomarché. Od momentu pojawienia się szyldu w Polsce jeszcze nie mieliśmy w jednym roku tylu otwarć. Wraz z otwarciem nowych sklepów liczba supermarketów Bricomarché wzrosła do 57 i tym samym sieć umocniła swoją pozycję lidera pod względem ilości placówek – powiedział Marek Feruga, rzecznik Grupy Muszkieterów.
Grupa realizuje koncepcję tworzenia dla klientów kompleksów handlowych, tzw. Rynków Muszkieterów. Dlatego również w Brodnicy i Działdowie klienci będą mogli zrobić zakupy w znajdujących się obok siebie supermarketach Bricomarché i Intermarché.
W każdym z nowootwartych sklepów Intermarché na średniej powierzchni 900m2 klientom udostępnionych zostało 15 000 produktów. W asortymencie znajduje się szeroka gama produktów marek własnych, z których już ponad 500 wyróżnionych jest certyfikatem Selection – gwarancją najwyższej jakości. Wiejskie Pyszności, Paturages, Saint Eloi, Odyssee, Chabrior – to tylko niektóre z marek własnych, które Grupa Muszkieterów oferuje swoim klientom w Intermarché. W odpowiedzi na wzrastające zainteresowanie i popyt na produkty private labels, segment ten będzie sukcesywnie rozbudowywany. W 2009 roku gama marek własnych dostępnych w supermarketach Intermarché obejmować będzie już 60 grup asortymentowych.
Dietogram - innowacyjny system znakowania żywności
Od 2009 roku marki własne Muszkieterów będą również oznaczane Dietogramem – wizualną informacją dotyczącą walorów odżywczych nabywanej żywności. To krok w kierunku realizacji Dobrowolnego Programu Znakowania Wartością Odżywczą GDA.
Opakowania produktów marek własnych dostępnych w supermarketach Intermarché opatrzone będą specjalnym oznakowaniem, jasno informującym o wartościach odżywczych oraz kaloryczności artykułów spożywczych. Badania przeprowadzone na zlecenie Grupy Muszkieterów wykazały, że nawet 80% konsumentów ma trudności ze zrozumieniem tabeli wartości odżywczych, umieszczonej na opakowaniach produktów spożywczych. Co czwarta osoba dokonująca zakupów w ogóle nie czyta informacji zawartej na opakowaniu. - Drobna czcionka, duże zagęszczenie znaków w niewielkiej ramce, niezrozumiałe pojęcia – wszystko to przyczynia się do niskiej czytelności informacji o walorach kupowanej żywności. Wprowadzony przez nas system będzie klarowny, przejrzysty, a dzięki temu użyteczny dla klientów Intermarché – mówi Marek Feruga.
Dodatkowo w nowych sklepach Bricomarché, na powierzchni 1400m2 znajduje się 18.000 artykułów budowlanych, dekoracyjnych oraz ogrodowych. Muszkieterowie oferują również wybór produktów dla majsterkowiczów, jak i akcesoria motoryzacyjne.
Działania podejmowane przez Muszkieterów doceniane są nie tylko przez rosnącą liczbę klientów. Sieć Intermarché zajęła pierwsze miejsce w rankingu przeprowadzonym przez tygodnik "Polityka" i instytut GfK Polonia w kategorii supermarketów. Oceniano poziom cen i jakość obsługi.
Kasia Foks, 19 grudnia 2008 r.