Podstawowe błędy w pozycjonowaniu – sprawdź, czego unikać

Data dodania: 7 czerwca 2021

Im więcej mówi się o konieczności pozycjonowania strony WWW, tym więcej właścicieli stron zaczyna interesować się tematem SEO i na własną rękę próbuje wdrożyć rozwiązania, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej. Niestety bez bogatego doświadczenia i kompleksowej wiedzy często jest to działanie skazane na błędy. Jak ich uniknąć?

Mnogość dostępnych publikacji w Internecie dotyczących tego, jak wygląda pozycjonowanie stron sprawia, że wielu przedsiębiorców prowadzących witryny internetowe czy e-sklepy samodzielnie próbuje je wypozycjonować. Jednak bez wystarczającej wiedzy na ten temat nie dość, że można stracić dużo czasu i nie poprawić widoczności strony w wyszukiwarce, to jeszcze może sobie zaszkodzić, np. „karami” nakładanymi przez algorytmy Google’a, który uzna twoją stronę za bezwartościową i przesunie ją na ostatnie miejsce w wynikach wyszukiwania. Jakie są podstawowe błędy popełniane w pozycjonowaniu i jak się przed nimi ustrzec?

  1. Działanie „po omacku”

Aby coś usprawnić i polepszyć, trzeba najpierw wiedzieć, co jest zepsute. Nie ma uniwersalnej recepty na podniesienie widoczności strony w wyszukiwarce, jeśli nie wiadomo, co dolega „pacjentowi” czyli w tym przypadku witrynie. Aby podjęte działania pozycjonujące były skuteczne, należy przeprowadzić dokładny audyt strony internetowej. Można samemu próbować wykonać audyt, jednak jest to zadanie, które dużo lepiej wykonają specjaliści do SEO. Profesjonalne agencje zajmujące się audytem strony wykorzystują do analiz specjalistyczne narzędzia, m.in. Google Analytics czy Google Search Console.

Prowadzisz biznes w Internecie i chcesz aby Twoja strona była bardziej widoczna ? Kliknij tu!

  1. Mania słów kluczowych

Każdy, kto słyszał cokolwiek o pozycjonowaniu i SEO kojarzy je ze słowami kluczowymi. Teoretycznie umieszczenie fraz kluczowych w tekstach publikowanych w witrynie (niezależnie, czy to jest specjalistyczny blog czy sklep internetowy) sprawia, że nasz klient poszukując konkretnych produktów i usług, wpisując konkretne zapytania w Google, trafi na naszą stronę. Choć ten element pozycjonowania jest bardzo ważny, a wybrane frazy kluczowe muszą pojawiać się w treściach, to jednak nikt nie lubi przesady. Nawet algorytmy Google’a. Sztuczne zagęszczenie słów kluczowych w tekście, w każdej linijce i przy każdej okazji sprawią, że strona zostanie uznana za spam, a o wysokiej pozycji w wyszukiwarce możemy zapomnieć.

  1. Link za link, lajk za lajk

Jednym z działań pozycjonujących są działania off-site (prowadzone poza stroną). Należy do nich link building, czyli budowanie sieci odnośników do naszej strony internetowej. Niektórzy przedsiębiorcy prowadzący strony internetowe decydują się na wymianę linków z zaprzyjaźnioną firmą – ja linkuję do twojej strony, w zamian ty linkuj do mojej. Stety-niestety algorytmy Google’a nie są na tyle głupie, by nie zauważyć tego rodzaju wymiany, co może skutkować tym, że takie działanie w ogóle nie przyniesie nam korzyści. Aby link building zadziałał, musi być przeprowadzony z głową. Linki prowadzące do naszej strony powinny być umieszczane w różnorodnych (ale zawsze budzących zaufanie!) miejscach, np. serwisach i blogach o danej tematyce czy specjalistycznych forach.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design