Poczta Polska rusza z programem nowych agencji

Autor: Redakcja
Data dodania: 19 stycznia 2011
Kategoria:
pocztaPierwszą placówkę nowego typu otwarto w Warszawie. Wkrótce ruszą kolejne, działające w ramach dużych sieci, a tam, gdzie nie uda się nawiązać takiej współpracy - przy punktach lokalnych przedsiębiorców.

Poczta Polska rozpoczęła realizację ogłoszonego w ubiegłym roku programu uruchamiania agencji pocztowych nowego typu. Cel to mniejsze kolejki, zdecydowanie większa dostępność usług, dłuższe godziny pracy (również całodobowo), uproszczone procedury i szerszy zakres nowoczesnych usług.

Pierwsza taka agencja otwarta w ramach programu pilotażowego mieści się w Warszawie i została uruchomiona we współpracy z Totalizatorem Sportowym, posiadającym w całej Polsce sieć kolektur, w których można zagrać w gry typu lotto. Poczta Polska prowadzi także rozmowy na temat współpracy m.in. z sieciami hipermarketów oraz stacji paliw. W tym roku, w ramach pilotażu, chce utworzyć 200 – 250 agencji. W samej Warszawie ma ich powstać jeszcze ponad 30. Kolejne etapy pilotażu to: Kraków, Chorzów i Rzeszów.

– Chcemy zagęścić liczbę placówek w miastach, czyli tam, gdzie jest największy popyt na usługi. Agencje mają być dostępne w miejscach dogodnych dla naszych klientów tak, aby mogli oni korzystać z usług pocztowych przy okazji np. robienia zakupów – mówi Mariusz Popek, członek zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za usługi pocztowe i finansowe.

W niektórych przypadkach agencje mają zastąpić oddziały własne Poczty. W miastach zamiast jednej własnej placówki mają pojawić się dwie-trzy agencje. I tak np. na terenie Warszawy, gdzie w najbliższym czasie ma zostać otwartych 30 nowych agencji, jednocześnie zlikwidowanych zostanie 14 placówek własnych. Agencje od placówek własnych będzie odróżniało logo - trąbka na czerwonym tle (w oddziałach pozostanie ona na niebieskim tle).

Przypomnijmy, że Poczta Polska posiada już agencje. W całym kraju działa ich ok. 3,2 tys. i są prowadzone przez drobnych przedsiębiorców przy okazji innej działalności np. w sklepie spożywczym. Nowe agencje mają być jednak zdecydowanie lepsze - otwarte dłużej i świadczące szerszy zakres usług, w tym nadawanie listów, paczek, przekazów, wpłata pieniędzy na rachunek bankowy, wydawanie przesyłek awizowanych oraz najnowsze usługi jak ekspres pieniężny (przekaz pieniędzy z poczty na pocztę w 30 minut) oraz e-przesyłka.

Po okresie pilotażu, w którym weźmie udział ok. 200 - 250 jednostek, Poczta Polska chce docelowo uruchomić nawet ok. 1,5 tys. agencji w całym kraju. Program nowych agencji obejmie także obszary wsi i małych miasteczek. Poczta bowiem zamierza całkowicie wycofać się z prowadzenia własnych placówek na tych terenach. Szybki rozwój sieci agencyjnej ma umożliwić współpraca z ogólnopolskimi oraz lokalnymi firmami sieciowymi, a tam, gdzie będzie ich brakować - z lokalnymi przedsiębiorcami. Według Poczty, jej propozycja jest bardzo atrakcyjna dla potencjalnych partnerów, bowiem może pomóc w zwiększeniu przychodów w należących do nich punktach. Klient przychodzący np. po paczkę będzie przy okazji robił zakupy.

JCB

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram