Po prezenty do drogerii

Autor: Redakcja
Data dodania: 28 listopada 2016
Kategoria:
Foto: freeimages.com
Najbardziej spodziewanym prezentem są w tym roku kosmetyki i perfumy.

Na prezenty, jedzenie oraz spotkania z najbliższymi polska rodzina zamierza wydać średnio 1 121 zł, czyli o 5% więcej niż w ubiegłym roku. Najbardziej spodziewanym prezentem są w tym roku kosmetyki i perfumy, które zdetronizowały książki, dotychczasowego lidera w rankingu prezentów. 

Jedna trzecia Polaków po upominki dla najbliższych wybierze się pomiędzy 1 a 15 grudnia. To główne wnioski płynące z dziewiętnastej edycji badania „Zakupy Świąteczne 2016” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte.

Akademia Rozwoju Systemów Sieciowych szacuje, że na rynku artykułów kosmetycznych i chemicznych jest dostępnych ponad 20 ofert franczyzy, w tym koncepty drogeryjne (m.in. Drogerie Polskie, Jawa i Jasmin).

Liderem rynku drogeryjnego w Polsce jest Rossmann. Koncern otwiera średnio 100 sklepów rocznie. Dziś jest ich około 1100, działają w ponad 400 miastach a w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy liczba placówek ma sięgnąć 1600. Sieć już teraz ma prawie 30% rynku.

Drugą co do wielkości siecią drogerii w Polsce są Drogerie Laboo, założone pod koniec 2010 roku w oparciu o formułę spółki komandytowo-akcyjnej. Nie jest to franczyza, ale nosi jej znamiona – niezależni przedsiębiorcy mogą do dołączyć do tej sieci na zasadzie akcjonariatu. W drugiej połowie 2016 roku pod charakterystycznym pomarańczowym szyldem działało około 670 sklepów.

Na trzecim miejscu uplasowała się typowo franczyzowa sieć Drogerie Polskie. W tym okresie, pod tym szyldem działało około 400 placówek.
Kolejna znana sieć to Drogerie Natura (to jedna z największych i najdłużej działających - ponad 20 lat - sieci na polskim rynku kosmetycznym). Obecnie ma ponad 270 sklepów zlokalizowanych na terenie całego kraju. Jednak większość z nich to placówki własne, jedynie 21 działa na zasadzie franczyzy.

Jak czytamy w raporcie Deloitte, w tym roku Polacy chcieliby otrzymać pod choinkę przede wszystkim kosmetyki i perfumy, które zepchnęły z pozycji lidera książki, utrzymujące się na szczycie listy wymarzonych prezentów przez kilka lat. W tym roku znalazły się one dopiero na trzecim miejscu. Na pozycji wicelidera znalazły się słodycze.

A jakimi prezentami zamierzamy obdarować naszych najbliższych? Okazuje się, że w tym roku nasze oczekiwania co do otrzymywanych prezentów i tych, którymi zamierzamy obdarować najbliższych pokrywają się. Polacy planują jako prezenty kupować przede wszystkim kosmetyki i perfumy, słodycze oraz książki

Nowością w zestawieniu dziesięciu najpopularniejszych upominków w Polsce jest odzież sportowa, która zanotowała awans aż o jedenaście miejsc, co może być spowodowane rosnącą aktywnością fizyczną Polaków. Na czwartą pozycję awansowały pieniądze, wskazywane w poprzednich latach jako bardzo pożądane prezenty.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram