Spółka, która chce otwierać rocznie po 20-30 sklepów własnych i po 100 franczyzowych, sprzedała wszystkie akcje oferowane w ofercie publicznej.
- Jestem bardzo szczęśliwy, że oferta Eko Holding spotkała się z tak dużym odzewem inwestorów. Jestem przekonany, że wszyscy, którzy złożyli zapisy na nasze akcje przekonają się, że to bardzo dobra inwestycja. Jednocześnie wiem, że ciąży na nas duża odpowiedzialność. Naszym celem jest realizacja ambitnej strategii rozwoju, wypracowywanie coraz lepszych wyników finansowych i prowadzenie czytelnej i jasnej komunikacji z akcjonariuszami - powiedział Krzysztof Gradecki, prezes Eko Holdingu.
Cena emisyjna i cena sprzedaży akcji spółki została ustalona na 7,2 zł. Wartość nowej emisji wyniosła więc 88,2 mln zł i była wyższa od zakładanej w prospekcie emisyjnym o 4,2 mln zł. Środki zostaną przeznaczone na realizację strategii spółki, która zakłada m.in. rozwój poprzez przejęcia (zarówno w obszarze hurtu jak i detalu), zasilenie kapitału obrotowego, modernizację sklepów, spłatę zobowiązań kredytowych, zakup nieruchomości pod nowe obiekty handlowe oraz wykup obiektów dzierżawionych.
W skład Eko Holdingu wchodzi blisko 220 sklepów EKO, tworzących jedną z największych sieci supermarketów w Polsce oraz ponad 500 sklepów Rabat, objętych umowami franczyzowymi. Rozwój franczyzowy przebiega w zdecydowanie szybszym tempie niż rozwój sieci własnej. W ciągu ostatnich dwóch lat spółka pozyskała ok. 200 franczyzobiorców, podobny plan ma na kolejne dwa lata. Do Eko Holdingu należy również Polska Grupa Drogeryjna, lider hurtowej dystrybucji artykułów drogeryjnych w kraju.
Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl