PKO BP: ten rok jeszcze pod znakiem porządkowania sieci

Autor: Redakcja
Data dodania: 5 września 2011
Kategoria:
PKO_BP_placowka_bankowa

PKO_BP_placowka_bankowa

Intensywny rozwój placówek agencyjnych największy polski bank planuje dopiero od przyszłego roku.

- Obecnie jesteśmy w trakcie optymalizacji sieci agencyjnej. Do końca roku planujemy zakończyć proces dostosowywania placówek agencyjnych do nowego modelu agencyjnego w zakresie wizualizacji i wyposażenia. Intensywny rozwój rozpoczniemy po zakończeniu etapu dostosowawczego – poinformował portal FranczyzawPolsce.pl Cezary Burzyński, dyrektor Departamentu Sprzedaży Sieci Zewnętrznej PKO Banku Polskiego.

Przypomnijmy, że nowe standardy wdrażane są stopniowo od listopada 2009 roku. Dotyczą one wizualizacji, wyposażenia, wprowadzają także wymóg funkcjonowania przynajmniej dwóch stanowisk w każdej agencji (wcześniej część z nich stanowiły małe jednoosobowe biznesy). Placówki, które nie potrafią dostosować się do nowych zasad, są stopniowo zamykane.  Na koniec lipca 2011 roku bank współpracował z 1677 placówkami agencyjnymi. Było ich więc o 265 mniej niż jeszcze na koniec grudnia 2010 roku.

Wraz ze zmianą wizualizacji bank wprowadził także nowe zasady wynagradzania partnerów, które bardziej motywują ich do sprzedaży produktów, a nie tylko obsługi klientów w zakresie np. przyjmowania opłat za rachunki..

- Zgodnie z oczekiwaniami zmiana modelu funkcjonowania placówki agencyjnej z transakcyjnej na sprzedażową przynosi już rezultaty. Z kwartału na kwartał osiągamy coraz lepsze wyniki sprzedażowe. Zakres czynności realizowanych przez agencje zbliżony jest do zakresu placówek własnych banku. Jednak agenci skupiają się głównie na sprzedaży produktów przeznaczonych dla klientów detalicznych: rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych oraz kredytów/pożyeczk gotówkowych. Rozwija się również sprzedaż kredytów i pożyczek hipotecznych – mówi Cezary Burzyński.

Pomimo prac dostosowawczych związanych ze zmianą modelu działania dotychczasowych placówek, PKO BP jest otwarte na współpracę z nowymi partnerami. - Jesteśmy zainteresowani uruchamianiem placówek w miejscach, w których nie posiadamy oddziałów własnych. Interesują nas również miejscowości, w których już istniejemy. Preferujemy kandydatów posiadających doświadczenie w sprzedaży produktów i usług finansowych – wyjaśnia Burzyński.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 30 listopada 2022
Omni-commerce – jak kupują polscy konsumenci?
Data dodania: 29 listopada 2022
Innowacje w branży edukacyjnej docenione
Data dodania: 28 listopada 2022
Franczyza Zdrowa Krowa z ambitnym planem na 2023 rok
Data dodania: 25 listopada 2022
Najlepsza oferta Black Week w tym roku

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram