PKO_BP_placowka_bankowa
Przypomnijmy, że nowe standardy wdrażane są stopniowo od listopada 2009 roku. Dotyczą one wizualizacji, wyposażenia, wprowadzają także wymóg funkcjonowania przynajmniej dwóch stanowisk w każdej agencji (wcześniej część z nich stanowiły małe jednoosobowe biznesy). Placówki, które nie potrafią dostosować się do nowych zasad, są stopniowo zamykane. Na koniec lipca 2011 roku bank współpracował z 1677 placówkami agencyjnymi. Było ich więc o 265 mniej niż jeszcze na koniec grudnia 2010 roku.
Wraz ze zmianą wizualizacji bank wprowadził także nowe zasady wynagradzania partnerów, które bardziej motywują ich do sprzedaży produktów, a nie tylko obsługi klientów w zakresie np. przyjmowania opłat za rachunki..
- Zgodnie z oczekiwaniami zmiana modelu funkcjonowania placówki agencyjnej z transakcyjnej na sprzedażową przynosi już rezultaty. Z kwartału na kwartał osiągamy coraz lepsze wyniki sprzedażowe. Zakres czynności realizowanych przez agencje zbliżony jest do zakresu placówek własnych banku. Jednak agenci skupiają się głównie na sprzedaży produktów przeznaczonych dla klientów detalicznych: rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych oraz kredytów/pożyeczk gotówkowych. Rozwija się również sprzedaż kredytów i pożyczek hipotecznych – mówi Cezary Burzyński.
Pomimo prac dostosowawczych związanych ze zmianą modelu działania dotychczasowych placówek, PKO BP jest otwarte na współpracę z nowymi partnerami. - Jesteśmy zainteresowani uruchamianiem placówek w miejscach, w których nie posiadamy oddziałów własnych. Interesują nas również miejscowości, w których już istniejemy. Preferujemy kandydatów posiadających doświadczenie w sprzedaży produktów i usług finansowych – wyjaśnia Burzyński.