Co dziesiąty Polak jada pizzę przynajmniej raz w tygodniu, a 48% raz w miesiącu. Polacy są też tradycjonalistami przywiązanymi do swoich ulubionych smaków – wynika badań marki Mosso. To dobra wiadomość dla sieci pizzerii, które z powodzeniem rozwijają się we franczyzie.
Według Mosso, najpopularniejszym rodzajem pizzy jest margherita, czyli podstawowa wersja – z serem i sosem pomidorowym. Już około 50% Polaków deklaruje, że jada pizzę przynajmniej raz w miesiącu. Natomiast 12% badanych nie wyobraża sobie tygodnia bez tego włoskiego specjału.
Miłośnicy pizzy doceniają przede wszystkim jej wyjątkowy smak oraz możliwość skomponowania ulubionych składników. Polacy lubią samodzielnie piec pizzę w domu, ale znacznie chętniej jadają ją w restauracji lub pizzerii. Tylko 16% badanych zamawia pizzę do domu lub pracy, mimo to wciąż jest to najpopularniejsze w Polsce danie na wynos.
Z badań firmy Mosso wynika również, że Polacy nie lubią jeść pizzy w samotności. Blisko połowa badanych najchętniej spożywa ją w towarzystwie partnera, 40% ze znajomymi, nie tylko podczas imprez, a 10% z członkami rodziny.
Z popularności tego dania korzystają zarówno rodzime sieci pizzerii (m.in. Da Grasso, Biesiadowo, Crazy Piramid Pizza czy Restauracja Pizzeria Banolli), jak i zagraniczne (np. Dominium i TelePizza), które aktywnie budują sieć oddziałów franczyzowych.
INK