Pizzerie mają przed sobą czas prosperity 

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: freeimages.com

Co dziesiąty Polak jada pizzę przynajmniej raz w tygodniu, a 48% raz w miesiącu. Polacy są też tradycjonalistami przywiązanymi do swoich ulubionych smaków – wynika badań marki Mosso. To dobra wiadomość dla sieci pizzerii, które z powodzeniem rozwijają się we franczyzie.

Według Mosso, najpopularniejszym rodzajem pizzy jest margherita, czyli podstawowa wersja – z serem i sosem pomidorowym. Już około 50% Polaków deklaruje, że jada pizzę przynajmniej raz w miesiącu. Natomiast 12% badanych nie wyobraża sobie tygodnia bez tego włoskiego specjału.

Miłośnicy pizzy doceniają przede wszystkim jej wyjątkowy smak oraz możliwość skomponowania ulubionych składników. Polacy lubią samodzielnie piec pizzę w domu, ale znacznie chętniej jadają ją w restauracji lub pizzerii. Tylko 16% badanych zamawia pizzę do domu lub pracy, mimo to wciąż jest to najpopularniejsze w Polsce danie na wynos.

Polecamy: Franczyzowy burger

Z badań firmy Mosso wynika również, że Polacy nie lubią jeść pizzy w samotności. Blisko połowa badanych najchętniej spożywa ją w towarzystwie partnera, 40% ze znajomymi, nie tylko podczas imprez, a 10% z członkami rodziny.

Z popularności tego dania korzystają zarówno rodzime sieci pizzerii (m.in. Da Grasso, Biesiadowo, Crazy Piramid Pizza czy Restauracja Pizzeria Banolli), jak i zagraniczne (np. Dominium i TelePizza), które aktywnie budują sieć oddziałów franczyzowych. 

INK

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram