Presto już od dawna chciało zaistnieć w Warszawie, upatrując w tym rynku największego potencjału. - W innych miastach brakuje atrakcyjnych lokalizacji. W Łodzi już od czterech lat poszukujemy dobrego miejsca pod jeszcze jedną restaurację, niestety bezskutecznie. Stolica natomiast cały czas mocno się rozbudowuje i cały czas powstają tam nowe miejsca, w których warto otwierać lokale gastronomiczne - wyjaśnia Izabella Borowska.
Obecnie sieć Presto liczy 8 lokali: cztery w Łodzi oraz po jednym w Aleksandrowie Łódzkim, Łomży, Olkuszu i Płocku. Wszystkie działają na zasadzie franczyzy. W ubiegłym roku sieć zmniejszyła się o jedną restaurację - lokal w Bełchatowie został zamknięty z powodu kryzysu i zmiany otoczenia rynkowego, które to czynniki skutkowały słabszymi wynikami finansowymi pizzaerii.
Presto Pizzeria - Trattoria działa w bardzo konkurencyjnym segmencie pizzerii. To, co wyróżnia ją na rynku, to szerokie menu, w którym oprócz pizzy znajdują się także makarony, sałatki, mięsa i desery. Sama pizza jest zaś pieczona w piecu opalanym drewnem, co także jest rzadkością na polskim rynku. Minimalny kapitał niezbędny do otwarcia pizzerii trattorii Presto to 150 tys. zł.
Joanna Cabaj - Bonicka