Piwiarnie na drodze prosperity

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: Piwiarnia Warka

Piwo to najczęściej konsumowany napój alkoholowy w Polsce. Sięga po nie prawie dwie trzecie Polaków. Statystyczny polski piwosz to mężczyzna przed czterdziestką, który spośród piw dostępnych na rynku najczęściej wybiera lagery - wynika z badania przeprowadzonego przez GfK Polonia.

Statystyczny polski piwosz pytany o to, za co lubi piwo, wymienia jego smak i naturalny skład, orzeźwiające działanie oraz uniwersalność, która sprawia, że nadaje się na prawie każdą okazję: od relaksu w domowym zaciszu po spotkania towarzyskie, nie tylko w męskim gronie.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez GfK Polonia, piwo pije 63% dorosłych Polaków. W grupie tej niemal dwukrotnie więcej jest mężczyzn (81%), niż kobiet (46%). Wśród konsumentów piwa najliczniejszą grupę stanowią osoby w wieku 30-39 lat (79%). Nieco mniej popularne (71%) jest ono wśród osób w wieku 18-29 lat. Najrzadziej trunek ten wybierają respondenci powyżej 60. roku życia – niespełna połowa (42%) z nich deklaruje, że pija piwo.

Na fali rosnącej popularności piwa, producenci poszerzają swoją ofertę próbując zadowolić jak najszerszą grupę klientów, np. Grupa Żywiec, która rozwija sieć Piwiarni Warka.

Jak powiedział nam Tomasz Klujew, kierownik ds. trade marketingu lokali wizerunkowych zajmujący się rozwojem sieci, w ciągu ostatnich siedmiu lat otwarto ponad 86 lokali.

Wciąż otwieramy i będziemy otwierać nowe placówki (w 2014 roku otwartych zostało osiem lokalizacji). Uruchomienie tylu lokali było możliwe dzięki dobremu przyjęciu konceptu przez klientów i atrakcyjnym warunkom współpracy z naszymi franczyzobiorcami – zaznaczył Tomasz Klujew.

Polecamy: wywiad z Tomaszem Klujewem „Czas na piwiarnię”

Z badania GfK Polonia wynika też, że ponad połowa (56%) polskich piwoszy wybierając piwo kieruje się jego smakiem. Drugim istotnym kryterium jest marka (38%). Na trzecim miejscu badani wymieniają gatunek piwa oraz wysoką jakość (po 21%). Tylko 11% konsumentów deklaruje, że ważna jest dla nich zawartość alkoholu. To kryterium znalazło się na dość odległej, 9. pozycji, ustępując miejsca kryteriom związanym z walorami smakowymi i jakością.

Autorzy badania podkreślają również, że walory smakowe są nie tylko głównym kryterium decydującym o wyborze piwa, ale również najczęściej wskazywanym powodem sięgania po ten trunek. Prawie połowa (48%) respondentów docenia piwowarskie rzemiosło przyznając, że pija piwo właśnie ze względu na jego smak. Co trzeci (32%) badany wybiera piwo dla orzeźwienia. Niemal tyle samo osób (29%) deklaruje, że sięga po piwo, ponieważ chce się zrelaksować.

INK

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram