Sieć supermarketów "Piotr i Paweł" kontynuuje dynamiczny rozwój. Przedstawione na początku roku plany zakładały otwarcie 20 nowych placówek do końca 2009 roku.
Supermarket w Lubinie otwarty 15 maja jest 60 placówką sieci. W tym roku otwarto 10 nowych supermarketów, w tym, pojawienie się sklepów w takich miastach jak Białystok, Opole, Chrzanów otworzyło dla sieci zupełnie nowe rynki. Dzięki tym inwestycjom sklepy "Piotr i Paweł" pojawiły się pierwszy raz w województwach podlaskim, małopolskim, opolskim. Jak podaje spółka, istotnym elementem rozwoju w pierwszym półroczu '09 było uruchomienie trzech placówek "Piotr i Paweł" w lokalizacjach przejętych od sieci Carrefour w Pabianicach, Chrzanowie oraz Pile. Obroty detaliczne sieci w porównaniu z rokiem 2008 wzrosły w pierwszych czterech miesiącach roku o 25%, a przewidywane zatrudnienie wzrośnie do końca roku o 800 pracowników i osiągnie ponad 4000 osób w całej sieci.
Dobrze radzą sobie także inne sieci. Grupa Kapitałowa BOMI wypracowała w I kwartale 2009 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 367 816 tys. zł. Są one ponad 2,5-krotnie wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego. Zysk netto wzrósł w stosunku do I kwartału minionego roku i wyniósł 10 839 tys. zł. Także spółka Eurocash zakończyła I kwartał 2009 r. wynikiem netto (10,5 mln zł.) o 15,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Przychody firmy urosły o 21,6 proc. do 1,48 mld zł. Inni gracze radzą sobie równie dobrze. Sklepy Krasnal należące do Społem Centrum w I kwartale tego roku wypracowały sprzedaż wyższą w porównaniu do roku poprzedniego o 9%.
Agnieszka Grabuś, 19 maja 2009 r.