Pierwszy Starbucks w Czechach

Autor: Redakcja
Data dodania: 9 stycznia 2008
Kategoria:

Pierwsza kawiarnia międzynarodowej sieci Starbucks w naszej części Europy otwarta zostanie w czeskiej Pradze. Otwarcia pierwszego lokalu w naszym kraju możemy spodziewać się jeszcze w tym roku.

Do Starbucks, największej na świecie sieci kawiarni, działającej obecnie w 43 krajach należy już kilkanaście tysięcy lokali. Wkrótce dołączą kolejne – także w Polsce. Pierwsze sygnały o wejściu sieci na polski rynek pojawiły się na długo przed tym, jak spółka AmRest Polska podpisała umowę ze Starbucks Coffee International. Na mocy tej umowy AmRest nabył prawo do rozwijania kawiarni sieci na terenie Polski, Czech i Węgier. Firma długo nie ujawniała informacji na temat tego, gdzie i kiedy otworzy pierwszy lokal. Pierwsze informacje na ten temat pojawiły się dopiero na początku tego roku. Do końca 2008 roku powstać ma kilkanaście kawiarni, w tym pierwsze lokale w Polsce.

Jeszcze jesienią minionego roku, firma zatrudniła specjalistów zajmujących się poszukiwaniem nieruchomości w trzech polskich miastach. Rozbudziło to nadzieje miłośników kawy z niecierpliwością oczekujących na pojawienie się kawiarni pod znaną marką. Jak się jednak okazało, pierwszy lokal zarządzany przez AmRest nie zostanie otwarta w naszym kraju, lecz w stolicy Czech – Pradze. Otwarcie nastąpić ma przed końcem stycznia. Kolejne – w tym na terenie Polski – planowane są jeszcze na pierwszy kwartał bieżącego roku. Spółka nie podaje jednak informacji na temat tego, w których miastach pojawią się pierwsze kawiarnie.

„W Polsce trwa prawdziwy kawiarniany boom.” – mówi Agata Zarębska, specjalista ds. franczyzy w Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych – „Nie ma miesiąca, w którym nie pojawia się informacja o planach rozwoju kolejnej sieci kawiarni. Firmy wykorzystują bowiem rosnącą popularność, jaką ten segment rynku gastronomicznego cieszy się w ostatnim czasie i jego potencjał.”

Na rynku tym nadal nie ma wyraźnego lidera i niewątpliwie jest to szansa dla Starbucks. Jak dodaje Zarębska wszystko zależy jednak od planów i tempa rozwoju, jakie firma przyjmie w Polsce.

Poza siecią Starbucks, AmRest zarządza także 252 restauracjami KFC, Pizza Hut, Burger King, Freshpoint oraz Rodeo Drive w Polsce, Czechach, Bułgarii, Serbii, Rosji i na Węgrzech. Spółka jest licencjobiorcą wszystkich marek, poza Freshpoint i Rodeo Drive, które są markami własnymi firmy. W 2007 roku firma zajęła 9. miejsce w kategorii „Top10 growth makers in Europe” i 91. miejsce w kategorii „Top100 foodservice operators in Europe” w ogłoszonym w grudniu 2007 rankingu europejskiego magazynu ,,Food Service Europe & Middle East”.

Adam Wroczyński, 9 stycznia 2008 r.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram