Pierwsza w Polsce sieć chińskich restauracji na telefon szuka franczyzobiorców

Autor: Redakcja
Data dodania: 3 listopada 2009
Kategoria:
Jeszcze w tym roku uruchomione zostaną przynajmniej cztery restauracje AMCF . Obecnie firma poszukuje lokali w centrum Poznania, Szczecina oraz Wrocławia. Przedstawiciele spółki mówią o swoim systemie: "bezkonkurencyjny"

Rozmowa z Marcinem Pertkiewiczem z American Chinese Food

Czym na obecnym etapie zajmuje się AMCF?

W swojej strategii firma zakłada rozwój sieci głównie w oparciu o systematyczne otwieranie lokali franczyzowych.

Czym charakteryzują się Państwa restauracje, czym różnią się od innych?

American Chinese Food to pierwsza sieć w Polsce, która wprowadza jedyną w swoim rodzaju, chińską „restaurację na telefon”. Dzięki przepisom pochodzącym prosto z China Town, restauracje zmieniają dotychczasowe podejscie do chińskiego jedzenia. Korzystając z doswiadczenia chińskich restauracji w Stanach Zjednoczonych serwowane potrawy charakteryzują się najwyższą jakości oraz miła, sprawną i szybką obsługą. Dzięki zastosowaniu oryginalnych, jedynych takich na rynku opakowań, zamówione potrawy dostarczone zostaną zawsze gorące i aromatyczne tak, jakby podane były bezpośrednio z woka. Do każdego dania dołączane są chińskie pałeczki. Całość sprawi, że Gość poczuje się jak w amerykańkim filmie!

Czy mają Państwo znaczącą konkurencję?

Profil sieci American Chinese Food jest bezkonkrencyjny, na rynku pojawiają się restauracje o podobnym stylu ale jakość podawanych przez nas potraw, ich róznorodność oraz bezpłatna i szybka dostawa w unikatowych opakowaniach, które utrzymują ciepło przez ok. 1,5h sprawia, że jesteśmy jedyni w swiom rodzaju.

Ile restauracji obecnie posiadacie?

Obecnie z sukcesem funkcjonuje rstauracja w centrum Warszawy, na ul.Żelaznej, z uwagi na ogromne zainteresowanie odbiorców korporacyjnych z zagłębia biurowców na Służewcu jesteśmy w trakcie otwierania restauracji na Mokotowie. Wybraliśmy również już lokal w Lublinie, gdzie negocjujemy warunki najmu lokalu. Poszukujemy dla naszych Partnerów lokali w centrum Poznania, Szczecina oraz Wrocławia.

Kiedy planujecie uruchomić kolejną?

Najbliższa otwarcia jest restauracja na Mokotowie.

Dlaczego zdecydowaliście się na franczyzę?

American Chinese Food istnieje w Polsce od 2004r. Na przestrzeni 5 lat działalności, zachęcony falą sukcesów zarząd AMCF postanowił w 2009r. rozszerzyć swoją działalność poprzez rozwój sieci w oparciu o systematyczne otwieranie lokali franczyzowych. System franczyzowy pozwala na znacznie szybszy rozwój sieci z uwagi na praktycznie nieograniczony potencjał ludzki, który wchodzi do sieci w postaci Franczyzobiorców oraz budżet jakim jest wkład finansowy, kóry wnoszą.

W wakacje szukali Państwo partnera, który przejąłby restaurację w centrum Warszawy na zasadach franczyzy. Co było tego przyczyną?

Odpowiedz na dwa łącznie: Zainteresowanie Franczyzobiorców naszym systemem przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Tak duży oddzwięk uświadomił nam, że kierunek rozwoju poprzez otwieranie lokali w systemie franczyzowym jest jak najbardziej trafny. Poprzez sprzedaż jednostki własnej wraz z podpisaniem umowy franczyowej da nam mozliwość maksymalnego skupienia się na rozwoju sieci.

Czy w ostatnim czasie Franczyzobiorcy zrezygnowali ze współpracy z AMCF?

Z uwagi na początek, ponieważ dopiero od paru miesięcy rozwijamy sieć nie mieliśmy przypadków odejścia franczyzobiorcy po podpisaniu umowy franczyzowej.

Co nowego, ciekawego dzieje się obecnie w Państwa firmie?

Na rok 2011 przygotowuje sie do przekształcenia w spółkę akcyjną, wejście na New Connect i pozyskanie kapitału na ekspansję na rynki wschodnie.

Ile punktów zamierzacie Państwo jeszcze otworzyć (docelowo/do końca 2009 roku) i w jakich lokalizacjach? Gdzie szukają Państwo franczyzobiorców?

Do końca roku mamy w planie otworzyć co najmniej 4 restauracje.

Jak oceniają Państwo rynek i jaka jest Państwa zdaniem jego przyszłość?

Franchising w ostatnim okresie przeżywa boom we wszystkich dziedzinach, w których występuje. Posiadanie własnej restauracji to marzenie wielu Polaków, którzy czasami nie mają świadomości z jakimi problemami to się wiąże. Statystyki są nieubłagane na dziesięć otwieranych restauracji osiem się zamyka, a jeśli nawet nie to osiem z nich przynosi straty. Przy know-how właściciela sieci systemu franczyzowego i rozpoznawalnej marce jest zgoła odwrotnie na dziesięć otwieranych restauracji, statystycznie zamyka się tylko jedna.

Jakie są wymagania wobec franczyzobiorców: kapitałowe i lokalowe?

Franczyzobiorcą może zostać każda osoba przedsiębiorcza i gotowa na sukces, zdecydowana otworzyć własną restaurację pod marką American Chinese Food. Otwarta na pracę z ludzmi. Dysponująca wkładem własnym oraz własnym lub wynajętym lokalem. W przypadku braku lokalu Franczyzobiorca może liczyć na pomoc przy wyborze lub pozyskaniu odpowiedniej lokalizacji restauracji oraz negocjacjach umów najmu. Umowa franczyzowa zawierana jest na początku na okres próbny jednego roku. Daje on możliwość oceny systemu przez Franczyzobiorcę oraz podjęcie deyzji o dalszej współpracy. Po okresie próbnym zawierana jest umowa właściwa, okres odnowienia trwa 10lat.

W ramach opłaty licencyjnej Franczyzobiorca otrzymuje pomoc przy zaplanowaniu i organizacji kampanii reklamowej związanej z promocją przed uruchomieniem restauracji oraz wspieranie akcji reklamowych organizowanych przez Franczyzobiorców na rynkach lokalnych. Rekrutację oraz system szkoleń personelu przed otwarciem jak i w trakcie działania restauracji. Prawo do korzystania z zastrzeżonego zanku towarowego, wzoru przemysłowego jakim są papierowe pudełka oraz pełnego know-how firmy. Opłata za wejście do sieci wynosi 15tys. opłata zawiera doradctwo przy wyborze lokalu, pomoc przy rekrutacji, szkolenie personelu, nadzór i w pierwszych dniach działalności W ramach oferty promocyjnej do końca roku wynosi tylko 5tys zł.

Jakie są warunki inwestycji? Jaka jest kwota inwestycji?

Minimalna kwota inwestycyjna potrzebna do otwarcia restauracji wynosi 60 tys. zł, przy założeniu posiadania lokalu o przeznaczeniu gastronomicznym. Kwota inwestycji waha się w zależności od wielkości lokalu oraz poziomu wymagalnej adaptacji na cele gastronomiczne. Dopiero powierzchnia oraz stan lokalu pozwala dokładnie wylicyć kwotę inwestyji, która nie powinna przekroczyć kwoty 160tys. zł, zakładając wymóg adaptacji lokalu, przykładowo usługowego, do wymogów sieci.

Z jakimi problemami się najczęściej spotykacie?

Najczęstszym i jedynym problemem z jakim się spotykamy jest znalezienie odpowiedniego lokalu z dogodną lokalizacją. Nie sztuką jest wynajęcie drogiego lokalu, którego czynsz nie pozwala na szybką stopę zwrotu.

Dziękujemy za rozmowę

FwP , 3 listopada 2009r.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - O tym się mówi

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram