Markety IKEA na całym świecie mieszczą się raczej w dużych centrach handlowych na przedmieściach miast. Teraz marka ma jednak inny pomysł na rozwój, a pierwszy concept store tego typu powstał w Warszawie.
Nowy market ma prawie 5 tys. mkw. powierzchni i mieści się w centrum handlowym Blue City. Przedstawiciele firmy tłumaczą, że chcieli w ten sposób znaleźć się bliżej klientów, którzy coraz częściej wolą szybkie zakupy, zamiast długich wypraw do marketów za miasto. W związku ze specyficzną lokalizacją i koniecznością posiadania auta by dotrzeć do sklepów IKEA, dotychczas ich oferta była skierowana głównie do zmotoryzowanych osób, które mogą sobie pozwolić na całodzienne zakupy. Teraz ma się to zmienić.
Pierwsza taka IKEA?
W nowym miejscu będzie można kupić część asortymentu sieci, a większe sprzęty zamówić z magazynu firmy z dostawą do domu. Charakterystyczna dla sklepów szwedzkiej marki była dotychczas tzw. ścieżka zakupowa. Każdy klient musiał po niej przejść obok wszystkich działów, co z jednej strony ułatwiało większe zakupy i zachęcały do tego, by kupić więcej, ale z drugiej wydłużało czas spędzony w sklepie. W nowym formacie nie będzie już tego rozwiązania, co dodatkowo ułatwi szybkie kupienie wybranych rzeczy. Na miejscu można też przy specjalnym stoisku zaprojektować swoje domowe wnętrze z wykorzystaniem mebli i dodatków IKEA. Nie zabraknie też kultowych dań w restauracji, a także strefy kawiarnianej. Dzięki nim będzie można odpocząć podczas zakupów lub napić się kawy.
Nowy sklep jest szeroko reklamowany nie tylko w Polsce. Warszawiacy zwracają jednak uwagę na fakt, że podobny market działał już u nas ok. 20 lat temu. Wtedy to niewielka IKEA powstała w samym centrum miasta, tuż obok Dworca Centralnego. Wówczas rzeczywiście było możliwe zrobienie szybkich zakupów w czasie załatwiania codziennych spraw na mieście. Nowo otwarta IKEA mieści się już niemal na rogatkach miasta wśród torów kolejowych i sklepów wielkopowierzchniowych, co nie stanowi aż tak dużej różnicy w porównaniu z tradycyjnym modelem IKEI.