W branży modowej pojawia się coraz więcej ofert franczyzy, wykorzystujących potencjał zawężonej grupy klientów – mężczyzn, kobiet czy tylko dzieci. Jedną z nich jest sieć Pako Lorente, która oferuje kolekcje mody męskiej. O tym, jak marka zbudowała sieć franczyzową opowiada Piotr Kociołek, menadżer ds. inwestycji i klientów franczyzowych.
Marka istnieje na rynku od 2006 roku. W 2012 rozpoczęliśmy sprzedaż prowadzoną we własnych salonach. Wcześniej byliśmy wyłącznie w kanale sprzedaży hurtowej. Według stanu na początek grudnia 2014 roku mieliśmy 24 salony sprzedaży, w tym 8 franczyzowych.
Nowy rok rozpoczniemy z kolejnymi 20 salonami. Początkowo nasze salony miały powierzchnię około 50 m². Natomiast na chwile obecną wraz z rozszerzeniem asortymentu minimalna powierzchnia wynosi 80 m² – mówi nam Piotr Kociołek, menadżer ds. inwestycji i klientów franczyzowych Pako Lorente.
Salony tej marki są zlokalizowane w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Kielcach i Opolu.
– Co do miejscowości perspektywicznych, to trudno jednoznacznie określić lokalizację. Pako Lorente ma w swojej ofercie zarówno klasyczne modele, jak również pełną gamę casualu i awangardy skierowanej do osób ceniących sobie podążanie za najnowszymi trendami mody. Możemy zatem ubrać praktycznie każdego mężczyznę na każdą okazję. Nasz potencjalny klient jest wszędzie – kontynuuje Piotr Kociołek.
Dodaje, że nie ma jednoznacznej reguły, która decydowała by o wyborze franczyzobiorcy. Branża modowa jest bardzo specyficzna. Franczyza to wspólny biznes firmy z partnerem. Współpraca musi być oparta na partnerstwie i zapewnieniu korzyści dla obydwu stron.
– Prowadzenie dialogu z partnerem projektu i jego odbiorcami przyczynia się do odniesienia sukcesu – podkreśla.
INK
Zainteresowanych współpracą z marką Pako Lorente zapraszamy do naszej bazy systemów franczyzowych.