Outlety coraz bardziej popularne

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: freeimages.com

Zakupy w centrach wyprzedażowych cieszą się niesłabnącą popularnością. Ewoluują one stopniowo w kierunku tradycyjnych galerii handlowych, w których istotnym elementem jest strefa wypoczynku i rozrywki.

W najbliższych latach spodziewamy się wzrostu zainteresowania tego typu formatami, głównie wśród średnio zamożnych mieszkańców dużych aglomeracji. Będzie to spowodowane z jednej strony stopniowym bogaceniem się klasy średniej, a z drugiej coraz szerszą ofertą produktów dostępną w centrach typu Outlet. Ewoluują one stopniowo w kierunku tradycyjnych galerii handlowych, w których istotnym elementem jest strefa wypoczynku i rozrywki – mówi Anna Staniszewska, Dyrektor, Dział Analiz Rynkowych i Doradztwa, BNP Paribas Real Estate Poland.

Położone z reguły na obrzeżach lub poza granicami dużych miast centra wyprzedażowe oferują klientom parkingi znacznych rozmiarów, a dodatkowo również transport własną, dedykowaną komunikacją zbiorową. Autorzy raportu „Always in. The Outlet Centre Market in Poland” wskazują, że cechą wspólną lokalizacji tego formatu jest zasięg oddziaływania min. 2 mln mieszkańców w odległości nie większej niż półtorej godziny jazdy samochodem od obiektu.

Oferta produktowa dostępna w tego typu obiektach opiera się głównie na końcówkach kolekcji. Najliczniejszą reprezentację mają sklepy z ubraniami, zaraz za którymi plasują się sklepy z galanterią skórzaną i butiki z kosmetykami oraz perfumami. To, co zasadniczo odróżnia obecnie centra wyprzedażowe od tradycyjnych, to ograniczona oferta usług związanych z rozrywką, restauracjami i kawiarniami, a także niewielka reprezentacja salonów ze sprzętem elektronicznym i wyposażeniem domów. Wkrótce powinno się to jednak zmienić.

Centra wyprzedażowe to stosunkowo nowy produkt na krajowym rynku inwestycyjnym, ale cieszący się coraz większym zainteresowaniem, zwłaszcza w przypadku obiektów wysokiej jakości. Inwestycje w Outlety są ciekawą alternatywą dla coraz trudniejszego rynku tradycyjnych centrow handlowych – komentuje Mateusz Skubiszewski, Dyrektor Działu Rynków Kapitałowych, BNP Paribas Real Estate Poland.

Z raportu wynika, że w perspektywie średnio i długoterminowej format ten będzie coraz bardziej upodabniać się do tradycyjnych centrów handlowych. Stanie się to za sprawą rozbudowy oferty dostosowanej do potrzeb rodzin głównie w strefach rozrywkowej, restauracyjnej i kawiarnianej.
Analiza BNP Paribas Real Estate Poland pokazuje też, że średni czas jaki klienci przeznaczają na zakupy w centrach wyprzedażowych jest dłuższy niż w tradycyjnych galeriach handlowych i wynosi ok. 1,5 godz.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram