Outlet Polska zamyka hurtownie franczyzowe

Autor: Redakcja
Data dodania: 15 września 2010
Kategoria:
outlet_polskaPowodem był brak możliwości egzekwowania standardów, jakie miały obowiązywać w całej sieci. Dlatego wraz z końcem września w sieci zostaną już tylko hurtownie własne, które sukcesywnie będą rozwijane.

– Poinformowaliśmy wszystkich naszych dystrybutorów działających na umowach franczyzowych, że od września będziemy bezwzględnie przestrzegać zapisów wynikających z umowy, w tym posiadania w sprzedaży naszych nowości. A tym, którzy wiedzieli, że nie będą mogli sprostać tym wymaganiom, zaproponowaliśmy łagodniejszy sposób zakończenia umów w postaci porozumień. W efekcie czego wszyscy zdecydowali się zakończyć działalność – poinformowała firma Outlet Polska.

Dystrybutorzy, którzy mają podpisane ze spółką umowy franczyzowe, działają na terenie Gdańska, Lublina, Gorzowa Wielkopolskiego, Poznania i Pabianic. Z dniem 30 września współpraca zostanie jednak zakończona.

Outlet Polska rozpoczął budowę sieci hurtowni odzieżowych z końcówkami kolekcji funkcjonujących na zasadzie franczyzy w 2008 roku. Zgodnie z założeniami, w każdej z nich miał być dostępny cały asortyment oferowany przez firmę. Jednak pomimo odpowiednio stworzonych warunków współpracy i ściśle określonych standardów w umowie franczyzowej, firma nie była w stanie wymusić określonego stanu posiadania towarów u regionalnych przedstawicieli franczyzowych.

Adam Bilik, właściciel Outlet Polska zwraca uwagę na to, że z tego powodu w ostatnich miesiącach znacznie ucierpiał wizerunek firmy. Dystrybutorzy zamawiali jedynie niektóre z reklamowanych nowości. Tym samym klienci przyjeżdżający do poszczególnych hurtowni mieli mniejszy wybór, co wywoływało ich niezadowolenie.

– Nasi klienci dostawali informacje na maila o nowościach i nie zastanawiali się nad tym, gdzie pojechać, ponieważ logiczne dla wielu z nich było to, że skoro na hurtowni dystrybucyjnej wisi logo OUTLET POLSKA to wszystko to, o czym informowaliśmy w mailu, powinno tam być… Na miejscu okazywało się, że dystrybutor albo nie miał większości tego towaru, albo zamówił dwa pakiety, które właśnie sprzedał. Nie mogliśmy się z tym zgodzić i patrzeć na to, jak rozczarowani klienci z żalem pisali do nas maile lub zdenerwowani dzwonili do centrali, twierdząc, że to my wprowadzamy ich w błąd – wyjaśnia firma powody swojej decyzji.

Outlet Polska zamierza teraz otwierać jedynie oddziały własne. Obecnie działają one już w Opolu i Warszawie. W najbliższym czasie zostaną otwarte placówki w Gdańsku i Poznaniu. W kręgu zainteresowań firmy leży także południowa i wschodnia część kraju, z czasem oddziały mogą powstać m.in. w Krakowie i Rzeszowie.

Outlet Polska na bazie swojej hurtowni buduje także dwie sieci sklepów franczyzowych z końcówkami kolekcji znanych marek – City Hell oraz City Hell Baby.

JCB

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram