Outlet Centrum: dyskontowe ceny mogą iść w parze z jakością 

Autor: Redakcja
Data dodania: 18 sierpnia 2014
Kategoria:
Outlet Centrum: dyskontowe ceny mogą iść w parze z jakością; Foto: Outlet Centrum

Outlet Centrum: dyskontowe ceny mogą iść w parze z jakością; Foto: Outlet Centrum

Traktujemy otwarcie sklepu jak biznes i podstawą jest, aby był on rentowny i przynosił satysfakcję finansową, a nie był uzupełnieniem garderoby właściciela – o specyfice działania na rynku outletowym w Polsce opowiada Jacek Korzeniowski, prezes Frazobi sp. z o.o., zarządzający siecią Outlet Centrum

Nasza koncepcja sklepów z końcówkami kolekcji opiera się na celu jakim jest szybki i pewny zysk franczyzobiorcy połączony z nietuzinkową ofertą dla klienta. Prawie 10-letnie doświadczenie pozwoliło nam stworzyć warunki niemal idealne dla rozwoju, opartego na niskich cenach, wyróżniającej się ofercie i swobodzie działania właściciela sklepu – wyjaśnia Jacek Korzeniowski.

Jak podkreśla, przez lata działalności firma zdobyła wiele kontaktów do producentów i dostawców z całej Europy. Posiada magazyny w Polsce i Danii. Jako hurtownia działa zarówno w kraju, jak i na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Ma również swoich odbiorców w takich krajach jak Finlandia, Niemcy czy Hiszpania.

Nasza koncepcja jest dwojaka: sklepy detaliczne Outlet Centrum o minimalnej powierzchni 50m2 (uzależnione od wielkości miasta) oraz sklepy hurtowo-detaliczne. Otwarcie tych drugich przewidujemy jedynie w kilku większych miejscowościach w Polsce, co jeszcze zwiększa potencjalne zyski i możliwości rozwoju. Przy koncepcji zwiększenia sprzedaży detalicznej o klientów hurtowych  zwiększa się minimalna powierzchnia handlowa do 300m2. W swoich sklepach proponujemy odzież butikową zarówno damską, jak i męską. Dodatkowo piękną odzież w rozmiarach plus size oraz bardzo dobrej jakości buty – kontynuuje prezes Frazobi.

Asortyment w sklepie pod marką Outlet Centrum, zwłaszcza przy rozpoczęciu działalności musi być kompleksowy i zawierać tak eleganckie, bardzo oryginalne modele, prosto z hiszpańskich, francuskich czy skandynawskich salonów, jak i odzież bardzo znanych marek, np. Zara, Bershka - nawet z delikatnym defektem, które są bardzo tanie. To samo dotyczy odzieży męskiej czy w większych rozmiarach (nawet do 56) bądź pochodzących z takich znanych sklepów internetowych jak Zalando czy ASOS.

Po pierwszym okresie działania sklepu rynek weryfikuje co najlepiej rotuje. Franczyzodawca  wspólnie z właścicielem sklepu wybiera ten asortyment, który jest najbardziej popularny.

Praktycznie tylko przy zatowarowaniu nie zgadzamy się na skupienie oferty na jakimś wybranym przez partnera asortymencie. Często zdarza się, że potencjalny franczyzobiorca zgłasza się do nas i twierdzi że już wie co będzie sprzedawał i jakich będzie miał klientów. Traktujemy otwarcie sklepu jak biznes i podstawą jest, aby był on rentowny i przynosił satysfakcję finansową, a nie był uzupełnieniem garderoby właściciela – zaznacza Jacek Korzeniowski.

Podkreśla też, że cały asortyment (oprócz tańszej odzieży z defektem) jest towarem jakości producenta. Jest to odzież zafoliowana z kompletem metek, czasem nawet na firmowych wieszakach.

Dlaczego o tym wspominamy? Zdarza się, że ktoś miał do czynienia z dostawcą outletu słabej jakości, operującym na starych kolekcjach, pogniecionych, bez opakowań itd., co rzutuje potem na pojmowanie całego rynku outletowego, a to nas boli. Nasze końcówki kolekcji są bardzo często (nawet w połowie) kolekcjami bieżącymi, które jeszcze wiszą w sklepach w całej europie. Z tą  różnicą, że w sklepie naszej sieci można kupić tę samą rzecz nawet o 70% taniej. Przykładowo tunika - cena oryginalna 169zł. W jednym z największych sklepów internetowych kosztuje w cenie „wyprzedażowej” lub „promocyjnej” 119zł. U nas - identyczna w cenie 59zł. Przykłady można mnożyć – przekonuje Jacek Korzeniowski.

Jak ocenia, okres zwrotu z inwestycji wynosi niespełna rok czasu. W przypadku sklepu detalicznego umowa zawierana jest zaledwie na 18 miesięcy a partner po spełnieniu bardzo minimalnych warunków może dodatkowo zaopatrywać się w brakujący asortyment również u innych dostawców. Jest też możliwość zaopatrywania się w towar z terminem płatności nawet do 45 dni.

Wszystkich zainteresowanych odsyłam na stronę www.fmdgroup.eu, oraz zachęcam do niezobowiązującego spotkania z przedstawicielami firmy i odwiedzenia naszego sklepu wzorcowego w Opolu. Kryzys się kończy, a wbrew powszechnym twierdzeniom Polacy wcale nie polubili dyskontów odzieżowych, tylko niskie ceny. Sieć Outlet Centrum łączy w sobie obie te cechy - ceny dyskontowe z wysoką, niespotykaną w dyskontach jakością markowej odzieży. Rekrutacja dla kandydatów na franczyzobiorców jest już rozpoczęta. Pierwsze pięć umów zostaną podpisane na promocyjnych warunkach – zachęca Jacek Korzeniowski.

Zainteresowanych współpracą z  Outlet Centrum, zapraszamy do naszej bazy systemów franczyzowych.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram