plaza
Niewątpliwie jednym z czynników zachęcających franczyzobiorców do przystępowania do sieci są niskie koszty inwestycji. Koszty związane z przystąpieniem do sieci to 12,5 tys. zł netto, zaś z wyposażeniem lokalu – ok. 7 tys. zł. Do tego dochodzi ewentualny remont.
- Na początku działalności jednostki franczyzowe osiagają zyski rzędu kilku tysięcy miesięcznie, oddziały będące w sieci ponad rok – rzędu kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie – mówi Ewa Kozikowska.
Ostatniemiejsca.pl zamierzają zadebiutować na NewConnect jeszcze w tym roku. Będą drugą siecią multiagencji turystycznych notowaną na rynku alternatywnym. Na giełdzie są już Urlopy.pl, które także rozwijają sieć franczyzową.
Sieci multiagnecji turystycznych, które same nie organizują wyjazdów, ale specjalizują się w sprzedaży ofert kilkudziesięciu największych touroperatorów, to w ostatnim czasie bardzo intensywnie rozwijający się segment rynku franczyzowego. Działają na nim już takie sieci, jak np. Sun Club, Multita, My Travel, Urlopy.pl czy właśnie Ostatniemiejsca.pl. Franczyzobiorcy mają także możliwość dołączenia do sieci tworzonych przez touroperatorów. Tego rodzaju współpracę oferują m.in. TUI, Neckermann, Ecco Holiday czy też Rainbow Tours.