Sieć Organique budowana jest od 2006 r., obecnie tworzy ją 25 sklepów, z czego 23 prowadzone są przez franczyzobiorców. Koszt inwestycji w taką placówkę wynosi od 50 tys. zł w przypadku wyspy handlowej do 150 tys. zł w przypadku sklepu w nowej galerii.
Do tej kwoty trzeba także doliczyć opłatę licencyjną – 6 tys. zł oraz koszty remontu, które w zależności od stanu i powierzchni lokalu wahają się od 500 zł do 2000 zł na mkw. Odpowiedni lokal powienien mieć ok. 12 mkw. w pasażu handlowym lub 20-30 mkw. w galerii bądź przy dobrej ulicy handlowej. W zależności od poziomu inwestycji okres zwrotu wynosi od 12 do około 18 miesięcy.
– Wszystkie badania pokazują, że segment kosmetyki naturalnej stale rośnie. Przyczyniają sie do tego coraz bardziej świadomi klienci, dla których ważne jest to, co kupują i stosują w codziennej pielęgnacji. Strategia rozwoju firmy opiera się na rozbudowie sieci sprzedaży poprzez sklepy franczyzowe, co gwarantuje dotarcie do dużej rzeszy klientów. Zauważyliśmy też znaczny wzrost sprzedaży na rynku kosmetyki profesjonalnej, a więc do salonów urody, gabinetów kosmetycznych czy ośrodków SPA & Wellness – mówi Marek Bodnar.
W najbliższym czasie firma planuje także wzmocnić swoją obecność na rynkach zagranicznych, zwłaszcza w Rosji, gdzie otwiera właśnie kolejny, trzeci sklep oraz w Szwecji, gdzie pierwsza placówka powstała w grudniu 2009 r., a do końca tego roku ruszą dwie kolejne. Kosmetyki Organique dystrybuuowane są także na innych rynkach europejskich m.in. we Włoszech, na Węgrzech, w Grecji i Niemczech. – Kolejnym krokiem w ekspasji na tych rynkach także będzie tworzenie sieci sklepów franczyzowych – zapowiada Marek Bodnar.
Joanna Cabaj - Bonicka